یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیماری فاسیولا، سال‌ها در استان‌های شمالی کشور وجود داشته است و یک عارضه جدید محسوب نمی‌شود.

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا و فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با آغاز فصل گرما در استان‌های شمالی کشور، بیماری‌های روده‌ای شامل استفراغ و اسهال به دلیل بروز عفونت‌های ویروسی و انگلی، بیش از حد معمول شیوع پیدا می‌کند؛ همچنین در برخی موارد، بیماری کرونا نیز با علائم گوارشی مشاهده شده است.

او ادامه داد: بی اشتهایی، شایع‌ترین علامت مشکلات گوارشی است و امروزه عوارضی مانند درد شکم و اسهال و استفراغ نیز در بیماران مبتلا به کرونا دیده شده است که با بهبودی، این علائم نیز از بین می‌رود.

 این فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: با گرم شدن هوا عمدتاً بروز عفونت‌های انگلی نیز شایع می‌شود و اکنون همکارانم در استان گیلان در حال نمونه برداری و بررسی عوامل بروز این عوارض و مشکلات هستند.

مردانی بیان کرد: تا این لحظه، بروز بیماری جدیدی به اثبات نرسیده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ عوارضی مانند اسهال و مشکلات گوارشی، بیشتر در بین افراد میانسال، جوانان و کودکان دیده شده است و این احتمال وجود دارد که علت، همان بیماری کرونا باشد.


بیشتر بخوانید: ماجرای همه‌گیری بیماری «کرونا کاوازاکی» در کودکان چیست؟


او درباره بیماری فاسیولا گفت: بیماری فاسیولا سال‌ها در استان‌های شمالی کشور وجود داشته است و افزایش یا کاهش موارد این بیماری در کشور و حتی دنیا را داشته ایم؛ این بیماری یک عارضه جدید محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار