۱۲۰ هزار لیتر الکل ضد عفونی در داروخانه‌های کردستان توزیع شد.

عطاالله حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا تا کنون حدود ۱۲۰ هزار لیتر الکل توسط چهار کارخانه داخلی استان، به مواد ضد عفونی کننده تبدیل و در سطح استان توزیع شده است.

او با اشاره به تولید و توزیع اقلام بهداشتی درمانی و ماسک برای کادر درمان در این ایام کرونایی بر اساس نیاز، افزود: تاکنون حدود یک میلیون ماسک در مراکز ارائه خدمات به بیماران و کادر درمان و بهداشت در استان توزیع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سوی سازمان غذا و دارو مجوز پخش مواد ضد عفونی به شرکت‌های پخش جهت توزیع در داروخانه‌های سطح کشور صادر شده است که به تبع در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های سطح استان هم توزیع خواهد شد.

به گفته حیدری، انواع دستکش جراحی و لاتکس در حدود ۵۰۰ هزار جفت، شیلد صورت ۱۰ هزار عدد و لباس حفاظتی ۱۰۰ هزار دست در بیمارستان‌های استان پخش شده است.

او از صدور چهار مجوز جهت راه اندازی تولیدی ماسک در استان در این مدت خبر داد و گفت: این تولیدی‌ها روزانه حدود ۱۰هزار عدد ماسک جهت مصارف عمومی تولید می‌کنند بعلاوه در هفته جاری توزیع ماسک در داروخانه‌های سطح استان هم شروع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه تصریح کرد: یک کارگاه تولید دستکش فریزری دراستان راه اندازی شده که به میزان کافی تولید دارد.

حیدری بااشاره به اینکه از لحاظ ذخیره دارو و اقلام بهداشتی در خصوص کنترل ویروس کرونا در استان مشکلی نداریم، اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون در رابطه با دارو‌های اختصاصی و عمومی مورد استفاده در درمان بیماران کووید ۱۹ کمبودی نداشته‌ایم و درحال حاضر نیز ذخیره کافی داریم، اما در خصوص سایر دارو‌ها به لحاظ عدم انجام پرواز‌ها در تامین دارو‌های وارداتی اغلب کمبود‌هایی پیش می‌آید که مختص به استان ما نیست و کشوری است، ولی با همه مسائل برای هیچ بیماری مشکل اساسی پیش نیامده ا‌ست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.