ایلان ماسک در اقدامی عجیب با بازگشایی کارخانه‌ تسلا در کالیفرنیا، تنش میان شرکت تسلا و سازمان امنیت بهداشت آلامدا را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعات منتشر شده، کارخانه‌های شرکت تسلا در فریمانت کالیفرنیا بدون توجه به دستورات مقامات، آغاز به کار کرده‌اند. بر اساس قوانین اعمال شده از سوی آلامدا کانتی، شرکت‌های موظف بودند تا پایان ماه جاری از بازگشایی مراکز و کارخانه‌ها خودداری کنند.

ایلان ماسک پس از اعلام شکایات متعدد، در حساب کاربری توئیتر خود با انتشار پستی اظهار داشت که قصد دارد مراحل تولید اتومبیل‌ها را باری دیگر آغاز کند. وی در پست مذکور نوشت: "شرکت تسلا، برخلاف تصمیمات آلامدا کانتی، فعالیت کارخانه‌ها را آغاز خواهد کرد. من مسئولیت تمامی اقدامات را می‌پذیرم و با همه در ارتباط خواهم بود. اگر کسی قرار است دستگیر شود، درخواست دارم که آن فرد تنها من باشم".

در جواب به توئیت منتشر شده از سوی ایلان ماسک، سازمان امنیت بهداشتی آلامند کانتی با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت: "ما پیش از این به تسلا اطلاع داده بودیم که آن‌ها می‌توانند به صورت محدود و نظارت شده تولیدات خود را پیش ببرند. این مراحل از سوی سازمان سلامت و بهداشت ما تأیید شده بود و تعرفه‌های بهداشتی لازم را رعایت می‌کرد. ما چنین قوانینی را برای تمامی کارخانه‌ها اعمال کردیم و در صورت عدم رعایت قانون رفتاری مشابه با آن‌ها خواهیم داشت. ما امیدواریم تا تسلا پیش از به‌وجود آمدن مشکلی، از بازگشایی کارخانه‌ها خودداری کرده و قوانین را رعایت کند".

احتمال دستگیری ایلان ماسک به‌دلیل بازگشایی زودهنگام کارخانه‌ها

شرکت تسلا موظف است گزارش فعالیت خود را به سازمان بهداشت جهانی ارائه دهد

این سازمان همچنین اعلام داشت که آن‌ها تا ابتدای هفته آینده از شرکت تسلا انتظار ارائه برنامه‌ریزی فعالیت‌شان را دارند. گفتنی است که شرکت تسلا در تاریخ ۹ ماه می، با شکایت از سازمان بهداشت کانتی اظهار داشت که کارخانه‌های همسایه نیز به فعالیت تولید اتومبیل‌ها ادامه داده‌اند. ایلان ماسک در این باره نوشت: "مسئولان آلامدا سعی دارند تا جلوی ادامه کار شرکت تسلا را بگیرند. این امر نمی‌تواند به دلیل رد صلاحیت ما در پیروی از ملزومات اجرایی باشد. ما مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی امنیتی و بهداشتی خود را برای سازمان مذکور فرستاده‌ایم، اما متأسفانه آلامدا به تماس‌ها و ایمیل‌های ما پاسخ نمی‌دهد". به نظر می‌آید شرکت تسلا با مراکز امنیت بهداشت مشکلی بیش از عدم رعایت ملزومات دارد. انتظار می‌رود این درگیری‌ها برای مدتی ادامه داشته باشد تا ماه جاری به پایان رسد و قوانین مورد نظر از میان بروند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار