مسئولان استان فارس در پیامی روز روابط عمومی را به آیینه داران ارتباط تبریک گفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئولان استان فارس در پیامی روز روابط عمومی را به آیینه داران ارتباط تبریک گفتند.

پیام استاندار فارس به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

استاندار فارس به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیست و هفتم اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی، روز ارج نهادن به تلاش آیینه داران ارتباط، حقیقت و شفافیت است.

روابط عمومی، آیینه‌ تمام نمای رفتار سازمانی هر مجموعه است که ایجاد تفاهم و تقویت ادراک دوطرفه بین مردم و سازمان، شاه بیتِ مأموریت آن، محسوب می‌شود؛ بنابراین، روابط عمومی برای جلب اعتماد و ایجاد تفاهم و رسیدن به اهداف، باید در اطلاع رسانی، همواره، صداقت و شفافیت را چراغ فرا راه خود قرار دهد تا زنگار بی اعتمادی، آیینه‌ی ارتباط را مکدّر نسازد و جام جهان بینِ اطلاع رسانی در نگاه تیزبین مخاطبان، به صورت مخدوش جلوه گر نگردد و جایگاه واقعی روابط عمومی، همواره بر صدر و قلّه‌ی هر سازمان، همچون خورشید نورافشانی کند.

دغدغه‌مندان تعالی و ترقّی جایگاه روابط عمومی باید در اوج انصاف، تجلی گر حقایق و در کمال صداقت، پرچمدار شفافیت باشند و با دقّت تمام و بدون تحریف اطلاعات، تلاش کنند بین سازمان و مخاطبان، فهم متقابل و حس اعتماد پدید آورند وگرنه، خبررسانی صِرف، اشتیاق و رابطه‌ای حسنه را موجب نخواهد شد و قرین اقبال مردمی، نخواهد بود.

در دنیای مدرن، فهم و درک جایگاه روابط عمومی از بدیهیات و از الزامات حکمرانی خوب و حکومت قانون است و تحقق این امر مهم نیز منوط به توانایی و هنر خود روابط عمومی هاست که ضمن ترقّی جایگاه روابط عمومی، به رسالت و وظایف ذاتی خود به خوبی عمل کنند.

خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، شاهد تلاش و پیگیری‌های عالمانه و آگاهانه در این راستا هستیم و امید به بهبود، ما را به همراهی، مشتاق‌تر می‌سازد تا با تأیید نقاط قوت و نقد عیب و کاستی ها، در تقویت جایگاه رفیع روابط عمومی‌ها اهتمام ورزیم.

اینجانب روز ملّی ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه‌ی خطیر، تبریک و تهنیت، عرض نموده، ضمن ارج نهادن به تلاش‌های بی شائبه‌ی پرچمداران ارتباط و تفاهم، امیدوارم که روابط عمومی‌ها با تعهد، مسئولیت پذیری، نگاه عالمانه و رعایت اخلاق حرفه ای، در جهت ارتقای سطح تعامل سازمان‌ها و ادارات با مردم و رسانه ها، قرین توفیق گردند.

تبریک شهردار شیراز به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

شهردار شیراز با ارسال پیامی ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به شاغلین و تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

در متن پیام مهندس اسکندرپور آمده است: با توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و گسترش دسترسی به رسانه‌های مختلف در دنیای امروز، توجه به علم ارتباطات نقشی حیاتی در زمینه آگاه سازی عمومی و حیات سازمان‌ها ایفا می‌کند. از نماد‌های توسعه یک جامعه می‌توان به اطلاع رسانی صحیح و به موقع، روشن سازی افکارعمومی، مردم‌داری و احترام به حقوق افراد و تلاش برای افزایش مشارکت مردم به عنوان شهروندان آگاه و مسئولیت پذیر اشاره کرد و روابط عمومی می‌تواند با درهم آمیختن هنر، علم و تخصص قدم در این مسیر بگذارد.

روابط عمومی‌ها به ویژه در نهادی همچون شهرداری که بر ابعاد مختلف زندگی شهروندان تاثیرگذار است، نقش حیاتی و ارزنده‌ای را در پاسخگویی و شفاف‌سازی افکار عمومی نسبت به اتفاقات درون و برون سازمان و ارائه سیاست‌ها و موضع‌گیری‌های سازمان در خصوص اقدامات و اتفاقات مختلف سطح شهر دارد. موفقیت در ایفای این نقش حیاتی وامدار علم، تخصص و تعهد شاغلین عرصه روابط عمومی به عنوان حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان و شهروندان است.

نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در بحران شیوع ویروس کرونا خود را بیش از پیش نشان می‌دهد، آنجا که به دل شهر می‌زنند و برای اطلاع رسانی صحیح و دقیق تلاش می‌کنند تا خبر‌ها و اطلاعات امیدوارکننده همچون ضدعفونی معابر، پیگیری‌ها برای حفظ جان شهروندان و ... مرهمی باشد بر نگرانی و اضطراب همه گیر مردمی که چشمشان را به قاب تلویزیون و گوشی‌های تلفن همراه دوخته اند، خبر‌ها را دنبال می‌کنند و روز‌های بهتر را انتظار می‌کشند.

از این رو با توجه به نقش اثرگذار روابط عمومی‌ها در شکل گیری افکار عمومی به ویژه در مواقع بحرانی باید به جایگاه علمی و تخصصی آن‌ها نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم و در مسیر ارتقای توانمندی شاغلین این عرصه گام برداریم تا در ارتباطی دو سویه شاهد ارائه تصویری صحیح از سازمان نزد مردم و از سوی دیگر انتقال خواسته‌ها و نیاز‌های شهروندان به گوش مدیران باشیم.

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به شاغلین این عرصه در شهرداری شیراز تبریک می‌گویم و امیدوارم در مسیر ارتقا و تعالی کلانشهر شیراز گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

پیام مدیر کل روابط عمومی استانداری فارس به مناسبت روز روابط عمومی

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس به مناسبت بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی پیام تبریکی صادر کرد.

در پیام عباس باباخانی آمده است:

هفته گرامیداشت روابط عمومی را باید روزی برای تکریم افکار عمومی، انضباط و برنامه ریزی صحیح ارتباطات برون سازمانی و اهمیت اطلاع رسانی دانست. لازم می‌دانم این هفته را پیش از همه به دست اندرکاران و فعالان این عرصه تبریک بگویم. اعضای جامعه روابط عمومی در سراسر جهان رسالت‌های مشترکی بر دوش دارند که بازگویی آن‌ها در این فرصت مغتنم سالانه وظیفه‌ای است که نباید به دیده اهمال به آن نگریست.

تصور مدیران و تصمیم گیران از جامعه با تصویر مردم از عملکرد سازمان‌ها رابطه‌ای وثیق دارند. این تناسب از هماهنگی در افکار و رفتار‌های مدیران سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها نشات می‌گیرد و موفقیت به هر معنا که تعریف شود بدون در نظر گرفتن این عوامل در دنیای امروز قابل تحقق به نظر نمی‌رسد، دنیایی که موفقیت سازمان‌ها و مدیران را در فضایی به شدت متکثر و ناهمگون ارزیابی می‌کند.

بدون شک اهمیت روز افزون نهاد روابط عمومی ابتدا از ذهن و عمل دست اندرکاران این حوزه به سایر بخش‌های هر سازمان و جامعه سرایت می‌کند و این مهم ایجاب می‌کند که ارکان روابط عمومی بیش از هر زمان دیگری در تعمیق شناخت از اقتضائات، کارکرد‌ها و نتایج روابط عمومی به جان بکوشند.

بار دیگر هفته روابط عمومی را به همه دست اندرکاران و علاقه‌مندان این حوزه در نهاد‌های دولتی و عمومی و خصوصی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی تبریک عرض می‌کنم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز روز روابط عمومی را تبریک گفت

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در پیامی روز ارتباطات و روابط عمومی را به شاغلین این عرصه تبریک گفت.

در متن پیام حمید جورکش آمده است: ۲۷ اردیبهشت ماه در تقویم به نام روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است تا روزی در تقویم باشد که سختی‌ها و شیرینی‌های این شغل را بتوان بر قلم آورد.

شاغلین عرصه روابط عمومی در راستای ایجاد تصویری دقیق و واقع بینانه از سازمان خود و ایجاد ارتباطات اثرگذار با مردم و به ویژه اصحاب رسانه تلاش می‌کند و در این مسیر لحظه‌ای از پای نمی‌نشیند. روز ۲۷ اردیبهشت، یادآور نقش مهم، تاثیرگذار و روز افزون روابط عمومی‌ها است که با بهره گیری از مهارت، علم، هنر و دانش به قلب تپنده مجموعه‌های مختلف تبدیل شده اند و با برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی به جایگاهی مهم دست یافته اند و بدون فعالیت آنها، سازمان‌ها و نهاد‌ها نمی‌توانند جایگاهی در افکار عمومی داشته باشند.

مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران در خصوص این شغل می‌گوید که «روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده‌های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه‌ی اداری گام برمی‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد. » و این تعریف به درستی جایگاه، وظایف و دشواری‌های شغل روابط عمومی را نشان می‌دهد.

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را صمیمانه به همه همکاران سختکوشم در مجموعه شهرداری شیراز و همچنین همکارانم در سایر نهاد‌های و سازمان‌های شیراز و ایران تبریک می‌گویم و برای آن‌ها ازردرگاه پروردگار متعال بهروزی، موفقیت و سلامت آرزومندم.

تبریک معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس به مناسبت روز روابط عمومی

معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس به مناسبت روز روابط عمومی پیام تبریکی به مناسبت روز روابط عمومی صادر کرد.

در متن پیام سمیه یگانه آمده است:

در هفته روابط عمومی از فعالان این عرصه و بویژه اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی استان فارس تقدیر و تشکر می‌کنم.

روابط عمومی در کشور ما اکنون در حال گذار از مسیر سنتی به مدرنیته‌ای است که باید سال‌های پیش رخ می‌داد.

متاسفانه، ساختار اداری در گذشته نگاهی بلند مدت و همه جانبه به این حوزه مهم نداشته، بنحویکه روابط عمومی در حد اقدامات مختصر تبلیغی و مناسبتی یا انعکاس چند خبر از عملکرد‌ها دیده شده است.

بنظر می‌رسد اکنون زمانی فرارسیده که ضرورت دارد درساختار سازمانی و تفکر مدیریتی روابط عمومی را با همه اقتضائات و ضرورت‌ها درک کنند و پذیرای روابط عمومی مبتنی بر علم و روزآمدی باشند.

شکوفایی روابط عمومی نوین با حضور متخصصین پرورش یافته با تعهد و علاقه مندی محقق خواهد شد.

توسعه کشور در گرو ابعاد و جهات مختلف و گسترده می‌باشد که یکی از این ابعاد بالندگی و گسترش روابط عمومی است. شتاب توسعه و اقناع افکار عمومی مستلزم بهره گیری از ابزار و علوم ارتباطات در جامعه روابط عمومی ها است.

از جمله نکات با اهمیت برای کشور در فضای کنونی، اعتماد عمومی و جلب افکار عمومی است. موضوعی است که نیازمند سرمایه گذاری دقیق دستگاه‌ها و مراکز اطلاع رسانی بویژه روابط عمومی‌ها است.

اعتماد سازی به عنوان یک اصل و زیرساخت فعالیت روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و خصوصی موضوعی است که به همکارانم توصیه می‌کنم تا نسبت به این مهم توجه کافی داشته باشند.

برای این منظور پاسخگویی به انتقادات، توجه به نظرات و دیدگاه‌های مردم، بهره گیری از مشاوران توانمند در حوزه رسانه و اطلاع رسانی می‌تواند موجبات موفقیت ادارات و شرکت‌ها را فراهم کند.

تبریک مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت روز روابط عمومی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی، بهمناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، این روز را گرامی داشت.

با تلاش در مسیر توسعه همه جانبه تمامی ابعاد روابط عمومی، چشم و گوش و زبان رسای سازمان باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی، این روز را گرامی داشت.

 سید روح الله حسینی در این پیام با قدردانی از تلاش‌های فعالان این حوزه در انعکاس فعالیت‌های مجموعه سلامت، بر تلاش در مسیر توسعه همه جانبه تمامی ابعاد روابط عمومی تاکید کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روز‌ها که همه جامعه ما درگیر پاندمی کرونا ویروس هستند، کارکنان نظام سلامت به عنوان خط نگه داران این مبارزه، برگ زرینی در تاریخ از خود به یادگار گذاشته اند. در این میان هستند کسانی که پشت صحنه، بی هیچ چشمداشتی در عرصه‌های رسانه‌ای در حال انعکاس فعالیت‌های جان برکفان خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس هستند. آنان که شبانه روز دغدغه این دارند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه کنند و ارمغان آور سلامت در جامعه باشند. این گروه کسانی نیستند جز کارکنان حوزه روابط عمومی که این روز‌ها با قدرت مضاعفی فعالند و سهمی مهم در تاریخ نگاری موفقیت ایران اسلامی خواهند داشت.

اما ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی همزمان شده، روزی است که ما می‌توانیم ضمن قدردانی از تلاش‌های همه همکاران عزیزمان در این عرصه، مروری داشته باشیم بر آنچه که در سال گذشته بر ما گذشت و آنچه در پیش داریم.

تلاش خستگی ناپذیر همکاران روابط عمومی در حوادث مختلف سال گذشته و در بسیج‌های ملی نظام سلامت فراموش ناشدنی و نقش آنان در رخ داد موفقیت‌ها غیرقابل انکار است، اما با توجه به اهمیت نقش حوزه روابط عمومی در پیشبرد اهداف سلامت، باید با برنامه ریزی و تلاش مضاعف این جایگاه را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

تلاش ما بر این است که با تلاش در مسیر توسعه همه جانبه تمامی ابعاد روابط عمومی، بتوانیم چشم و گوش و زبان رسای سازمان بوده و با جلب همکاری همه بخش‌های درون سازمان و توسعه تعامل بین بخشی با کسانی که می‌توانند در سایر دستگاه‌های اجرایی در ارتقای سلامت جامعه گام بردارند؛ نقش کارآمدی در تحقق اهداف والای نظام سلامت داشته باشیم.

در پایان این روز را به همه همکاران عزیزم در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تبریک گفته و مجددا تلاش شبانه روزی ایشان را ارج می‌نهم.

به امید موفقیت و بهروزی همه همکاران عزیزم.

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات پیامی صادر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی، این روز را گرامی داشته و از خدمات فعالان این عرصه قدردانی کرد.

مهرزاد لطفی با انتشار پیامی به این مناسبت، ضمن برشمردن جایگاه رسانه در دنیای امروز به واسطه تلاش دست اندرکاران حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومی، خدمت در روابط عمومی سلامت را دارای مسوولیتی دوچندان خواند.

در متن این پیام آمده است:

آنچه ما را به نحو گسترده‌ای با دنیای امروز پیوند داده و تمامی آحاد بشر را همچون حلقه‌هایی از زنجیره انسانی به هم مرتبط ساخته، به نحوی که خود را در دهکده‌ای جهانی متصور می‌شویم، قدرت نوظهوری به نام رسانه است که بیش از هر عنصری، بر زندگی بشر امروزی چیره گشته است.

اما قدرت رسانه در دنیای کنونی و نقش و جایگاه کارآمدی که در پیشبرد اهداف توسعه جوامع ایفا می‌کند، مرهون درهم آمیختن هوشمندانه دانش، همت و هنر فعالان این عرصه است که توانسته اند با گسترش علم ارتباطات در عرصه‌های مهم اجتماعی، آن را به دانشی اگرچه نوظهور، اما قدرتمند و متعالی ارتقا بخشند.

دست اندرکاران عرصه علوم ارتباطات و روابط عمومی که با تعریف این دانش به عنوان هنر هشتم، ما را بیش از همیشه به تحولات دنیا پیوند می‌دهند و با طرح دغدغه‌های اجتماعی، موتور محرکه جوامع به سمت پیشرفت و توسعه هستند؛ و در این میان باید گفت خدمت در روابط عمومی حوزه سلامت، مسوولیتی دوچندان است که در کنار ضرورت اِشراف بر مسایل این عرصه و مجهز بودن به دانش گسترده، نیازمند حس دغدغه مندی نسبت به رسالت ارزشمند سلامت مردم است که پیشبرد موفق این امر، همتی شبانه روزی و عالی را می‌طلبد و بدون شک بخش مهمی از موفقیت‌های امروز نظام سلامت کشور در رفع چالش‌های عمومی این حوزه، به واسطه اندیشه ورزی فعالان روابط عمومی سلامت است که با ایجاد تعامل سازنده میان مجموعه بهداشت و درمان و مردم و ایفای نقش و مسوولیت رفیع خود در این عرصه، توانسته اند زمینه ساز حرکت رو به جلو در مسیر ارتقای امر سلامت در جامعه باشند.

به مناسبت فرا رسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات، جا دارد تلاش والای فعالان این عرصه در خانواده بزرگ علوم پزشکی شیراز را که همواره تصویر گویایی از خدمات این مجموعه بزرگ را به مردم معرفی کرده و از سویی دیگر پل ارتباطی موثری میان همکاران حوزه بهداشت و درمان و مردم عزیز استان بوده اند را پاس داشته و تلاش‌های شبانه روزی شما عزیزان را که با پیوند دانش، خلاقیت و هنر، در این وادی خدمت می‌کنید، ارج نهم.

در ماه‌های اخیر نیز با اپیدمی کروناویروس در کشور، مجموعه روابط عمومی دانشگاه دوشادوش کارکنان حوزه بهداشت و درمان، توانستند نقش موثری در امر آگاه سازی جامعه نسبت به این بیماری از یک سو و انعکاس خدمات ایثارگرانه مدافعان سلامت ایفا کنند که از این همت و احساس مسئولیت شما عزیزان صمیمانه قدردانی می‌کنم.

ضمن تبریک این روز به همکاران شریف این حوزه، از ایزد منان می‌خواهم شما عزیزان را در تحقق مسوولیت خطیری که بر عهده دارید، یاری کرده و با اندیشمندی و تلاش شما عزیزان، شاهد توسعه مفهوم سلامت در جای جای ایران و شتاب هرچه بیشتر در دستیابی به چشم انداز‌های روشن این عرصه باشیم.

پیام رییس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس به مناسبت روز و هفته روابط عمومی

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس به مناسبت روز و هفته روابط عمومی پیام تبریک صادر کرد.

سیروس پاک فطرت رییس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس به مناسبت روز و هفته روابط عمومی پیام تبریک صادر کرد.

به نام خدا

۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را خدمت تمام فعالان عرصه روابط عمومی در دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان فارس به ویژه روابط عمومی ادارات کلان شهر شیراز، اداره کل ورزش و جوانان فارس و مسئولان روابط عمومی هیات‌های ورزشی استان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

روابط عمومی ها، تاثیر گذارترین بخش هر سازمان و یا نهاد دولتی و خصوصی به شمار می‌روند که وجودشان برای آن مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک روابط عمومی کاردان و متخصص ایجاد ارتباط دوسویه سازمان خود و مخاطبان را مورد توجه قرار داده و با تعهد و تخصصی که دارد رسالت آگاهی بخشی را بخوبی دنبال می‌کند.

روابط عمومی‌ها چشم و چراغ یک سازمان هستند و یکی از رسالت‌های مهم آنان ارتباط با رسانه‌ها و اطلاع رسانی عملکردشان است. در این راستا نیز رسانه‌ها هستند که پایان بخش فعالیت‌های یک روابط عمومی به شمار می‌روند، بنابراین تعامل و ارتباط نزدیک رسانه و روابط عمومی خود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

روابط عمومی‌ها اطلاع رسانی و ارایه گزارش فعالیت‌های مجموعه خود را بر عهده دارند و در این راه نیز باید صداقت را مورد توجه قرار داده و بدون بزرگنمایی کردن اطلاع رسانی را انجام هند.

روابط عمومی‌ها در واقع همانند خونی هستند که در رگ‌های یک سازمان حیات می‌بخشند و باید توجه به ارتقاء جایگاه آنان همواره مورد توجه قرار گرفته و به عنوان مشاوران امین از نظراتشان استفاده برد.

ضمن تبریک مجدد روز و هفته روابط عمومی، برای تمام کارشناسان سخت کوش روابط عمومی که کار آنان شب و روز نمی‌شناسند تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار