به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، در پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به مدیران و فعالان روابط عمومی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، تاکید کرد که این گروه باید مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفهای و اعتماد و کوشش برای آرامش افکار عمومی را سر لوحه کار خود قرار دهند.
متن پیام طیبی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
روز ارتباطات و روابط عمومی را به گروه بزرگی از همکاران عزیزم تبریک میگویم؛ چه مدیران و فعالان روابط عمومی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و ستاد این نهاد، چه همکاران شاغل در خبرگزاری ها، رسانههای دیجیتال و مکتوب وابسته به جهاددانشگاهی که همگی اعضای پیکرهی ارتباطی جهاددانشگاهی را تشکیل میدهند. همچنین جا دارد این روز را به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشتههای مرتبط در مراکز آموزش عالی این نهاد تبریک بگویم.
علاقهمندم به رسم چند سال اخیر و به بهانه فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، نکاتی را مورد تاکید قرار داده و تحلیلی هرچند مختصر از شرایط کنونی در عرصه ارتباطی جهاددانشگاهی به همکاران تلاشگرم ارائه کنم.
اگر تعادل در جامعه را به عنوان یک دستاورد مهم ارتباطی و زمینه ساز و سرعت بخش تحقق اهداف پیشرفت کشور نظیر جهش در تولید یا ایجاد همدلی و عبور کم هزینه از بحرانها بدانیم، باید برای آن برنامهریزی و تلاش مضاعف کنیم.
جهاددانشگاهی در سال ۱۳۹۹، چهل سالگی خود را تجربه میکند و این مهم به این معناست که همه فعالیتهای آن، از جمله اقدامات مربوط به مدیریت ارتباطات میتوانند پا را فراتر از معرفی و اثبات توانمندیهای متنوع این نهاد گذاشته و نقش خود را در به تعادل رساندن جامعه به خوبی ایفا کنند.
توازن و تناسب عوامل گوناگون ایجابی و سلبی در جامعه که آن را با نام جامعه متعادل میشناسیم با جاافتادن مفاهیم و تحقق عواملی به وجود خواهد آمد.
خردورزی و عقلانیت، مسئولیت اجتماعی و همگانی، سواد رسانه ای، شکیبایی و مقاومت، اخلاقیات نظیر امانت داری و همچنین قوانین متناسب و بازدارنده از جمله عوامل مؤثر در به تعادل رسیدن جامعه است.
معتقدم جهاددانشگاهی با اندوخته دانش و تجربه خود میتواند طیف وسیعی از اقدامات را برای کمک به تعادل بخشیدن جامعه و تحقق جامعه متعادل اجرا کند؛ از ساده سازی محتواهای پیچیده علمی و ارایه به افکار عمومی گرفته تا جریان سازی رسانهای پیرامون ملزومات جهش تولید، از طراحی قالبهای جدید و مخاطب پسند در ارتباطات فضای دیجیتال تا حرکت به سمت روابط عمومی هوشمند، از معرفی الگوهای امیدآفرین پیشرفت تا مشارکت دادن جوانان در پروژهها و کمپینهای بزرگ مسئولیت اجتماعی، تنها نمونههایی از اقدامات مورد اشاره است.
بدون شک، همه همکاران فعال در حوزه روابط عمومی و ارتباطات با امعان نظر، میتوانند به خوبی سهم و نقش خود را در موضوع تعادل اجتماعی چه در محدوده اجتماع سازمانی و چه در جامعه با ابعاد گستردهتر تعیین و پیشنهادهای نوآورانه خود را طرح و اجرا کنند.
در پایان، از تلاشهای صورت گرفته توسط همکارانم قدردانی میکنم و امیدوارم سال ۱۳۹۹ برای این عزیزان، توام با موفقیت باشد و مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفهای و اعتماد وهمچنین کوشش برای آرامش افکار عمومی را سر لوحه کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/