مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حضور دانش آموزان و کارکنان مدارسی که بیماری زمینه‌ای دارند، اختیاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در حاشیه بازدید از مدارس شهر کرمان، گفت: بازگشایی مدارس استان از امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، فقط برای رفع اشکال دانش آموزان بوده و تدریسی صورت نمی‌گیرد.

او افزود: دانش آموزانی که از پوشش تلویزیون و طرح شاد برای آموزش تحصیلی خود استفاده می کنند، نیاز به حضورشان در مدارس نیست؛ اما می‌توانند برای رفع اشکال و مشورت با معلمان در مدرسه حضور یابند.

 اسکندری نسب بیان کرد: در بازگشایی مدارس به علت احتمال خطر شیوع ویروس کووید ۱۹ تجمع دانش آموزی را نخواهیم داشت. 

او با بیان اینکه تمامی مدارس استان، قبل از بازگشایی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی شده اند،افزود: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اسفند ماه سال گذشته ۳۶ میلیارد ریال به عنوان سرانه بهداشتی به حساب بانکی مدارس واریز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: ارائه فرم‌های خود اظهاری سلامت علاوه بر معلمان برای مدیران و نیروهای خدماتی مدارس هم الزامی است و افرادی که بیماری زمینه‌ای قلب و عروق، سرطان، دیابت و موارد دیگر دارند، می توانند به محل کار نروند.

او گفت: امتحان نهایی پایه دوازدهم دانش آموزان حضوری و از ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه  با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه در پایه نهم به علت مطرح بودن هدایت تحصیلی و انتخاب رشته، آزمون به صورت حضوری برگزار می شود، تصریح کرد: در سایر پایه ها تصمیم گیری با شورای مدرسه است که ارزیابی به چه شیوه ای انجام شود.

او از فداکاری و ایثارگری تمامی معلمان استان که جلوه های ویژه معلمی را در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا در کشور به نمایش گذاشتند، قدردانی کرد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار