عضو تیم ملی اسلحه سابر:

کیفیت تمرین شمشیرباز‌ها نسبت به زمان اردو پایین‌تر آمده است

زارع شریفی گفت: کیفیت تمرین‌های من نسبت به اردو‌ها و تمرینات گروهی حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

///////////زارع شریفی :کیفیت تمرین هایم نسبت به زمان اردو ضعیف شده استفاطمه زارع شریفی عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه فلوره در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ورودش به رشته شمشیربازی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ وارد رشته شمشیربازی شدم. قبل از ورود به شمشیربازی در رشته ژیمناستیک فعالیت داشتم. چون رشته ژیمناستیک مسابقات برون مرزی نداشت و به شمشیربازی علاقه داشتم، مربی ژیمناستیک خودم این رشته را به من معرفی کرد و وارد دنیای شمشیربازی شدم. حدود سه سال بعد از ورود به شمشیربازی با نتایج خوب و مدال هایی که کسب کردم  به عضویت تیم ملی درآمدم. حدود ۶ سال عضو تیم ملی هستم.

او با اشاره به لغو اردو‌ها و ادامه تمرینات خود افزود: اکنون در خانه ورزش می‌کنم. با مربی و دیگر شمشیربازان در رده بزرگسالان از طریق فضای مجازی در ارتباط هستم و  راهنمایی می گیرم .به صورت انفرادی در خانه تمرین می‌کنم. در طول روز حدود ۳ ساعت تمرین می‌کنم. سعی می‌کنم آمادگی جسمانی خودم را را حفظ کنم. کیفیت تمرین ها نسبت به زمان اردو حدود ۳۰ درصد کمتر شده است.

زارع شریفی گفت: اکنون در خانه هستم و به صورت فرضی به تمریناتم ادامه می‌دهم. به عنوان مثال یک عروسک را رو به روی خودم قرار می‌دهم و بر روی آن تمرینات شمشیربازی را تا جایی که امکان داشته باشد انجام می‌دهم، علاوه بر تمرین اختصاصی شمشیربازی حرکات کششی و بدنسازی را نیز انجام می‌دهم.  فقط شمشیربازی در برنامه روزانه من نیست و گاهی یک روز را فقط به حرکات کششی و بدنسازی اختصاص می‌دهم.

او افزود:  اکنون خودم را برای شرکت در مسابقات زون آسیا آماده می‌کنم. به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها و اردو‌ها نمی‌توانم تمرینی در سالن داشته باشم و این موضوع برای من خیلی ناراحت کننده است.

زارع شریفی ادامه داد: قبل از تعویق مسابقات زون آسیا در اردو حضور داشتم  و قرار بود بعد از همان اردو مسابقات انتخابی برای حضور در مسابقات زون آسیا برگزار شود که از میان ملی پوشان اسلحه فلوره یک نفر را برای شرکت در مسابقات انتخاب کنند. تعویق المپیک فرصتی برای تمرین بیشتر است، تنها ناراحتی من این است که فعلا نمی‌توانم در کنار مربی‌ها و دیگر شمشیربازان تمرین کنم.

عضو تیم ملی فلوره با اشاره به برگزاری اردوها و اعزام  شمشیربازان به مسابقات در طول سال تصریح کرد: در رشته شمشیربازی در اسلحه فلوره اردو‌ها تقریبا خوب است، اما اعزام‌هایی که برای مسابقات داشتیم راضی کننده نیست.

زارع شریفی گفت: بعد از شکست کرونا برای تمرین شمشیربازی به باشگاه می‌روم تا با هم تیمی های خود بازی کنم. از کادر پزشکی و درمانی که برای بیماران مبتلا به کرونا نهایت تلاش خود را می‌کنند تشکر می‌کنم. امیدوارم هر چه سریع‌تر این ویروس از بین برود.


بیشتر بخوانید: جعفری: تعویق مسابقات المپیک انگیزه من را بالاتر برد 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار