سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که گروه طالبان پشت اکثر حملات در این کشور است.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: طالبان به گونه های مختلف پشت اکثر حمله‌ها و خشونت‌ها در کشور قرار داشته و به آسانی نمی‌شود این گروه را تبرئه کرد.

 

ارگ: طالبان پشت اکثر حملات در افغانستان است/ دولت هیچ وقت از روند صلح عقب نشینی نکرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که گروه طالبان پشت اکثر حملات در این کشور است.

وی اظهار داشت: طالبان با فراهم سازی بستر مطمئن برای انجام فعالیت های هراش افکنانه برای سایر گروه‌های تروریستی، نمی‌تواند از این جنایات شانه خالی کند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت: این گروه به گونه های مختلف پشت اکثریت حمله‌ها و خشونت‌ها در کشور قرار داشته و به آسانی نمی‌شود این گروه را تبرئه کرد.

صدیقی اظهار داشت: طالبان بارها خواست مردم و جامعه جهانی برای تامین آتش بس و آغاز گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را رد کرده است.

وی افزود که دولت افغانستان هیچ وقت از روند صلح عقب نشینی نکرده بلکه برای برقراری یک صلح پایدار و با عزت در کشور متعهد بوده و گام‌های اساسی را نیز برداشته است.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد: به اين زودي و عجله نمی توان گروه طالبان را از دست‌داشتن در حمله های خونین برائت داد. حمله بر شفاخانه ١٠٠ بستر در کابل نیاز به تحقیقات بیشتر دارد و نهاد‌های امنیتی روی آن کار می‌کنند.

گفتی است که ۲۳ ثور/ اردیبهشت، روز خونینی در افغانستان بود که با حملات مهاجمان به مسجد، بیمارستان، زایشگاه و آیین تشییع جنازه در مناطق مختلف صورت گرفت و حداقل بیش از ۶۰ شهید و زخمی برجای گذاشت.

ساعت ۱۰ پیش از ظهر سه شنبه ۲۳ ثور/ اردیبهشت مهاجمان مسلح با سلاح‌های سبک و سنگین به یک بیمارستان و زایشگاه در منطقه ۱۳ در غرب شهر کابل حمله کردند.

مهاجمان با شلیک به زنان باردار و نوزادان در زایشگاه، شماری از آن‌ها را شهید و تعدادی را هم زخمی کردند.

با این حال، طالبان در اعلامیه ای دست داشتن در حملات خونین روز سه شنبه در افغانستان را رد کرد و گفت که حلقاتی در حکومت افغانستان در این حملات دست داشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.