مهدی جمال گفت: در راستای حفاظت از آثار و بنا‌های تاریخی، استحکام بخشی آرامگاه شیخ‌علاء الدوله سمنانی در برنامه قرار دارد.

مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی در روستای صوفی آباد شهرستان سرخه واقع شده است گفت: پژوهش‌های اساسی برای انجام روش‌های استحکام بخشی و مقاوم سازی بخش‌های آسیب دیده و نشست کرده آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی تحت نظارت کارشناسان بین المللی اجرا خواهد شد.

او افزود: در زمان حاضر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با دعوت از گروه علمی بین المللی مقاوم سازی و استحکام بخشی میراث معماری (ISCARSAH) تحت نظارت جهانی یونسکو که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین المللی مطالعات و پژوهش بنا‌های تاریخی است اقدام به استحکام بخشی به آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی کرد.

جمال در پایان گفت: استحکام بخشی آرامگاه شیخ‌علاء الدوله سمنانی در راستای حفاظت از آثار و بنا‌های تاریخی و با ارزش و همچنین مرمت و احیای بنا‌های به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.