عرفان امیرخسروی، رئیس کمیته اطلاعرسانی و روابطعمومی هیئت فوتبال استان کرمان در گفتوگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ضمن تبریک روز روابطعمومی به همکاران خود در روابط عمومی و امور بینالملل نهادهای مربوط به فوتبال و سایر دستگاهها گفت: در دهکده جهانی امروز نباید از نقش روابط عمومیها در ادارات و نهادها و جامعه غافل بود چراکه آنها با تعهد و تخصصی که در این رشته از علوم اجتماعی دارند توانستهاند علاوه بر اطلاعرسانی و آگاهیبخشی به جامعه، نقش مهمی را در ارتقاء سازمانها و نهادها ایفا کنند و به نوعی سبب رشد و ترقی روزافزون آن شوند.
او افزود: روابطعمومی مجموعهای از تلاشها و اقدامات آگاهانه مبتنی بر برنامهریزی به منظور گفتوگوی ملی و کسب تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطبان است که در این راه استراتژی ها و راهبردها در یافتن علایق مخاطبان و انتقال پیام به آن کمک میکند.
امیرخسروی به نقش مهم روابط عمومی در یک سازمان، نهاد و ارگان پرداخت و تصریح کرد: علم ارتباطات و دست اندرکاران آن شریانهای حیاتی اطلاعرسانی و عامل همبستگی مخاطبان و سازمانها به شمار میآیند و در این میانه روابطعمومیها در جایگاه نهادی، ستادی و اجرایی در روند آگاهیرسانی و انسجامبخشی سهمی مهم و انکارناپذیر دارند.
او اطلاعرسانی بهموقع و درست به مخاطبان و اطلاعیابی و اخذ دیدگاهها و بازخوردها را از وظایف اصلی روابطعمومی دانست و بیان داشت: از منظر درون سازمانی نیز روابط عمومی باید با اطلاعرسانی به موقع اخبار، گزارشها و تصمیمات سازمان به مجموعه کارکنان بتواند این وظیفه را بهخوبی انجام دهد.
رئیس کمیته اطلاعرسانی و روابطعمومی هیئت فوتبال استان کرمان با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی گفت: استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به یک دستگاه و نهاد کمک میکند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کند و ضمنا میزان آمیختگی مخاطب با آن مجموعه را نیز افزایش میدهد، اگرچه هنوز رپورتاژها و گزارشها در مجموعه فعالیتهای روابط عمومی نوین حضور دارند، ولی باید پذیرفت که اَشکال سنتی این فعالیتها کاملا در حال تحول است.
امیرخسروی افزود: ارتباط و تعامل بین یک سازمان و مخاطبانش امروزه از طریق توسعه تکنولوژیهای نوین ارتباطی ظهور و بروز بیشتری یافته است.
او تصریح کرد: اگر اطلاعرسانی با بهرهگیری از ابزارهای مختلف ارتباطی سریع انجام شود، قطعاً تأثیرگذاری سازندهای در سازمان خواهد داشت و به دنبال آن موجآفرینی مثبتی ایجاد شده و موفقیتهای زیادی را درپی خواهد داشت.
امیرخسروی با بیان اینکه افزایش سرعت در ارتباطات درون سازمانی مهم است، بیان داشت: سامانههای اتوماسیون اداری و ارسال پیامک و شبکههای اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ، روبیکا، ایتا، سروش و... در شرایط کنونی از جمله شاخصهایی است که در روابط عمومی الکترونیک از اهمیت ویژهای برخوردار است، چرا که رضایت کارکنان یک سازمان تأثیر ۱۰۰ درصدی و مضاعفی در جلب و حفظ مشتریان آن دارد.
او با بیان اینکه هنر مسئولان روابط عمومی این است که از تمامی ابزارها و تکنولوژیهای ارتباطی الکترونیکی و حتی سنتی استفاده کنند، گفت: سرعت و سهولت در اطلاعرسانی و اخذ بازخورد، صداقت در پیامهای ارسال شده، توجه به عموم مخاطبان، ایجاد ارتباط تعاملی مستمر با آنان، تصویرسازی مناسب از سازمان در بین مخاطبان و ایدهپردازی و خلاقیت از مهمترین ویژگیهای مدیریت مطلوب در این عرصه است.
امیرخسروی با اشاره به اینکه روابط عمومیها حلقه ارتباط متقابل سازمانها با مردم هستند، افزود: روابط عمومیها مسؤلیت بی بدیلی در فرایند تعامل بین ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات دارند.
رئیس کمیته روابطعمومی و اطلاعرسانی هیئت فوتبال استان کرمان تصریح کرد: آموزشهای کافی ارتباطی در ساختارهای روابط عمومی یک اصل اجتناب ناپذیر است و همه کسانی که در این زمینه کارگزار روابط عمومی هستند، باید از دانش کافی ارتباطی برخوردار باشند.
امیرخسروی، روابط عمومی را مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و ذینفعان عنوان کرد و بیان داشت: این مهم به تضمین منافع مشترک و اعتماد متقابل میانجامد و موجب افزایش اعتبار و رضایت طرفین میشود.
او با اعلام اینکه یقین دارم تعالی روابط عمومی میتواند بر تمامی ابعاد زندگی اجتماعی و سازمانی تاثیر بگذارد و آسایش و رفاه اجتماعی را ارتقاء دهد، گفت: روابط عمومی، حرفهای مبتنی بر هنر و مدیریت دانش بر مبنای اخلاق و هدف اساسی آن ایجاد ارتباط و ارائه خدمت به مردم است.
او نامگذاری ۲۷ اردیبهشت ماه به نام روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را نشان از عمق توجه به این مقوله در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری بر نقش و جایگاه موثر روابط عمومی مبنی بر اینکه "روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد میگذرد"، نویدی بر نقش آفرینی بیشتر روابط عمومی در آینده پیش روی کشور جمهوری اسلامی ایران است.
امیرخسروی به نقش روابط در بهرهمندی همگانی اشاره و تصریح کرد: فرآیند ارتباطات میتواند در بهره مندی و بهره وری افراد نقش اساسی داشته باشد و در این راستا روابط عمومی به مثابه تلاشی برای نفوذ بر افکار از طریق عملکردی مسئولانه و براساس روابط رضایت مندانه دوطرفه است.
او بیان داشت: روابط عمومی در دنیای ارتباطات امروز به قلب تپنده مجموعههای مختلف تبدیل شده و به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی مطرح است.
انتهای پیام/ب