مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۳ هزار و ۴۷۲ بسته مواد غذایی با کمک خیران تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسملین محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول ماه مبارک رمضان ۶۴۷۲ بسته موادغذایی و از یکم تا ۱۸ ماه مبارک رمضان، ۱۷ هزار بسته مواد غذایی میان نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.

او افزود: تعدادی پک بهداشتی، ماسک و محصولات بهداشتی از زمان شیوع ویروس کرونا در بین عموم مردم توزیع شد که ارزش ریالی آن ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به خانواده‌های نیازمند توسط ائمه جماعت مساجد جمع آوری و در سامانه سخا ثبت شده است ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دیگر دستگاه‌های حمایتی، تلاش بر آن بوده تا تمامی اقشار آسیب پذیر و محروم از این بسته‌های حمایتی برخوردار شوند.

حجت الاسلام احمد زاده بیان کرد: در اجرای این طرح حدود ۱۰۰ بقعه متبرکه در استان به صورت محوری عمل می‌کنند و در مجموع تمام ۳۰۴ بقعه متبرکه استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.


او با اشاره به برنامه‌های ماه رمضان تصریح کرد: در زمینه خدمات فرهنگی ۱۱ بقعه شاخص کشوری و ۲۴ بقعه شاخص استانی با ایجاد بستر‌هایی در فضای مجازی، فعالیت‌های خود را عرضه و اطلاع رسانی و امکان زیارت مجازی را برای مخاطبین فراهم می‌کنند.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی با اشاره به هفت اقدام ارزشمند بقاع متبرکه در زمینه فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: مسابقه صدای نور با موضوع تفسیر صوتی استاد قرائتی، نرم افزار مشاوره سبک زندگی اسلامی، تلویزیون اینترنتی "رمضان در خانه است" با موضوع قرائت قرآن، مسابقه فرهنگی و مناجات خوانی با حضور کارشناسان مذهبی از جمله اقدامات فرهنگی بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.