جلسه اعضا و هئیت رئیسه اتاق بازرگانی با منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم در اتاق بازرگانی اراک برگزار شد.

نشست مشترک رئیس و اعضای هئیت رئیسه اتاق بازرگانی با نماینده مردم خمین در مجلسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ظهر امروز در اتاق بازرگانی اراک نشست مشترک رئیس و اعضای هئیت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم برگزار شد.

منوچهر توسطی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک در این جلسه با اشاره به اینکه صنعت استان مرکزی گرفتار تامین مواد اولیه منابع مالی با سود بالا است گفت: فعالیت‌های تولیدی و صنعتی با پرداخت سود بالای ۲۰ درصد رشد نخواهد داشت.

او افزود: اکنون بهترین زمان برای ارتباط با بخش خصوصی وپرداختن به موضوعات با توجه به مشکلات موجود در جامعه و مشغله کاری نمایندگان مجلس است.

او اظهار داشت: صنعت دچار گرفتاری است و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و به نوعی می‌توان گفت با سیلی صورت خود را سرخ می‌کند، زیرا گرفتار تامین مواد اولیه منابع مالی با سود بالا است.

توسطی با بیان اینکه در کشور ما تامین اعتبار برای فعالیت‌های تولیدی ۱۲ و فعالیت‌های خدماتی ۱۴ درصد است یادآورشد: زمانیکه این مسائل در کنار هم قرار می‌گیرند و مبالغ سود بالای ۲۰ درصد در نظر گرفته می‌شود بنابراین با این رقم‌ها هرگز صنعت رشد نخواهد کرد.

بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت فعال هستند

حامد امینی، نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اراک هم در این جلسه به تامین مواد اولیه و روابط بین الملل، صادرات صنایع استان اشاره کرد و گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی مرکزی با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت در حال ادامه فعالیت هستند.

امینی ادامه داد: در استان مرکزی سه هزار واحد صنعتی وجود دارد که با توجه به بزرگ بودن صعنت در این استان مشکلات بزرگی هم از این نظر وجود دارد.

او با بیان اینکه در استان مرکزی پنج یا شش صنعت بزرگ وجود دارد که سبب بروز مسائل سیاسی شده اند گفت: این صنایع تمام ظرفیت مدیریتی استان را به خود مشغول کرده اند، زیرا برای استان تولید نداشته و سبب رونق اقتصاد نشده اند و مالیات نیز پرداخت نمی‌کنند.

او ادامه داد: در مقابل در استان مرکزی سه هزار واحد صنعتی متوسط و کوچک داریم که هم مالیات به استان پرداخت می‌کنند و هم اشتغال در استان ایجاد کردند و هیچ دغدغه و مشکلی هم برای استان ندارند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اراک با اشاره به ضرورت توجه مسئولان استان به بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی استان افزود: می‌طلبد مسئولان به مسائل و مشکلات این بنگاه‌ها بپردازند چرا که بخشی از مشکلات این صنایع در سطح استانی و بخشی از آن در سطح ملی قابل پیگیری و رفع شدن است.

او با اشاره به مشکلات این صنایع در سطح ملی افزود: مشکلاتی از قبیل تامین مواد اولیه و روابط بین الملل، بخش صادرات صنایع استان را با چالش مواجه کرد و سبب تعطیلی کارخانه‌ها شده وهم اینک این صنایع با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت در حال ادامه فعالیت هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.