دولت اسلوونی رسما از پایان همه گیری کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت اسلوونی اواخر روز پنجشنبه رسما اعلام کرد توانسته است به همه گیری کرونا در این کشور پایان دهد که با این حساب، نخستین کشور اروپایی شد که قادر به انجام این کار شده است.

دولت اسلوونی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکنون افرادی که از کشور‌های دیگر اتحادیه اروپا به اسلوونی می‌آیند، دیگر مجبور نیستند تا برای دست کم ۷ روز وارد قرنطینه شوند؛ همچنانکه از ابتدای آوریل ملزم به آن بودند.

به نوشته رویترز، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات اسلوونی تأیید کردند در دو هفته گذشته، روزانه کمتر از هفت مورد ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. این کشور که جمعیتی معادل با دو میلیون نفر را دارد، با کشور‌های ایتالیا، اتریش، مجارستان و کرواسی هم مرز است و تا کنون ۱۴۶۴ مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است؛ همچنانکه شمار مرگ و میر بر اثر این بیماری در این کشور به ۱۰۳ نفرمی رسد. اسلوونی در دوازدهم مارس از همه گیری کرونا در این کشور خبر داده بود.

«یانز یانشا» نخست وزیر اسلوونی روز پنجشنبه خطاب به پارلمان این کشور گفت: اسلوونی توانسته این همه گیری را ظرف دو ماه گذشته رام کند. امروز اسلوونی بهترین تصویر از این همه گیری را در اروپا داراست.

پایان این همه گیری بدین معناست که برخی اقدامات نظیر کمک‌های مالی به شهروندان و شرکت‌هایی که از ویروس کرونا متضرر شده اند، در پایان ماه مه به پایان خواهد رسید.

دولت اسلوونی همچنین گفته است شهروندان خارجی که علائم ابتلا به کرونا دارند، همچنان اجازه نخواهند داشت تا وارد کشور شوند.

تا کنون بیش از چهار میلیون و پانصد هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۳۰۳ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار