جدیدترین خبر‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و تحولات مربوط به آن را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (جمعه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۲۰ نفر افزایش یافته است.

همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۳۰۳ هزار و ۳۷۲ نفر و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و ۷۰۳ هزار و ۸۰۸ تن رسیده است.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

نصب تابلوی «ساعت مرگ ترامپ» در میدان تایمز نیویورک

«یوجین جارکی»، فیلمساز آمریکایی تابلویی با عنوان «ساعت مرگ ترامپ» را در یکی از میدان‌های اصلی نیویورک با هدف یادآوری کوتاهی او در مبارزه با ویروس کرونا نصب کرده است.

در روی تابلوی ساعت مرگ ترامپ عدد ۴۴ هزار و ۸۰۹ درج شده و ریز آن عبارت «مرگ‌ومیر برآورد شده کووید ۱۹ در آمریکا به دلیل کوتاهی رئیس جمهور آمریکا» آمده است

۴ سال پیش
موج دوم شیوع کرونا در ناو هواپیمابر آمریکایی

مقامات آمریکایی با مثبت شدن تست کرونای  ۵ ملوان ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» و احتمال آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در این ناو ابراز نگرانی کرده اند.

فردی که پیش از ورود مجدد به این ناو آمریکایی تست کرونای وی منفی بوده، یه یکباره با علایم مربوط به کرونا مشاهده می‌شود.

این درحالی است که با انجام تست دوباره مشخص شد که او به کرونا مبتلا شده و ۴ نفر که با وی در ارتباط بودند نیز از ناو روزولت خارج می‌شوند و پس از تست از آن‌ها، مشخص می‌شود که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

۴ سال پیش

شبکه تلویزیونی آی تی وی از مرگ بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در خانه‌های سالمندان انگلیس بر اثر ابتلا به ویروس کشنده کرونا خبر داد.

۴ سال پیش

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اروپایی ایتالیا در شبانه روز گذشته ۲۲۳ هزار و ۸۸۵ نفر رسیده است.

همچنین در این مدت با فوت ۲۴۲ بیمار کرونایی، شمار قربانیان این ویروس نیز به ۳۱ هزار و ۶۱۰ نفر افزایش یافته و تعداد کل بهبود یافتگان به ۱۲۰ هزار ۲۰۵ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
چین: آمریکا به دنبال طولانی کردن عمدی مبارزه با کرونا است

وانگ اون، نماینده چین در سازمان ملل در نشستی با حضور مقام‌های سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در وین با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تاکید کرد این تحریم‌های فراسرزمینی باعث اخلال در عرضه نفت و تشدید بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه می‌شود.

نماینده چین در سازمان ملل همچنین اعلام کرد آمریکا با ایجاد موانع تجاری به دنبال تضعیف اقتصاد دنیا و با قطع کمک به سازمان جهانی بهداشت به دنبال طولانی کردن عمدی مبارزه با ویروس کرونا است.

۴ سال پیش
محدودیت‌ها در نیویورک تمدید شدند

«آندرو کومو»، فرماندار ایالت نیویورک که بیشترین قربانیان و مبتلایان کرونا را در میان ایالت‌های آمریکا دارد گزارش داد که محدودیت‌ها در این ایالت تا روز ۱۳ ژوئیه (۲۴ خرداد) تمدید خواهد شد.

۴ سال پیش
روند صعودی ابتلا به کرونا در آمریکا

طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۷ هزار نفر دیگر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و هزار و ۷۷۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را در سطح جهان به خود اختصاص داده و تاکنون یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۸۷۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۷ هزار و ۷۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد با مرگ ۲ شهروند عراقی بر اثر کرونا در شبانه‌روز گذشته، شمار جان باختگان به ۱۱۷ نفر افزایش یافت.

همچنین شمار مبتلایان نیز با شناسایی ۵۰ شهروند مبتلا به کرونا به ۳ هزار و ۱۹۳ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

دیلی میل به نقل از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد یک پنجم آفریقایی‌ها احتمالا کرونا می‌گیرند.

۴ سال پیش
رکود شدید اقتصادی آلمان در سایه کرونا

تعطیلی‌ها و قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا منجر به ایجاد مشکلاتی برای اقتصاد آلمان شده و اقتصاد این کشور وارد بدترین رکود خود از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ شده است.

اقتصاد آلمان طی ماه‌های ژانویه و مارس و در مقایسه با ۳ ماهه قبل از آن، ۲/۲ درصد کوچک‌تر شد، زیرا تعطیلی‌ها برای مقابله با گسترش ویروس کرونا سبب شد رشد اقتصادی این کشور با کاهش مواجه شود.

۴ سال پیش
سقوط اقتصادی کشور‌های عرب وابسته به نفت حاشیه خلیج فارس

خبرگزاری آناتولی در مقاله‌ای با عنوان "سقوط اقتصادی کشور‌های وابسته به نفت حاشیه خلیج فارس" اعلام کرد کاهش درآمد نفتی کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس عامل سقوط اقتصادی این کشورها دانست.

آناتولی نوشت بعد از شیوع ویروس کرونا نظام اقتصادی جهان با بحران و رکود مواجه شد و تولیدات و صدور نفت و تقاضا برای نفت و انرژی در بازار بین المللی کاهش یافت. بین اوپک و ائتلاف اوپک پلاس نیز اختلاف نظر و کشمش به وجود آمد و قیمت نفت بشکه‌ای به ۲۰ دلار و کمتر کاهش یافت.

مصر و پاکستان که تعداد جمعیت آن‌ها بسیار زیاد است به علت کاهش درآمد نفتی کشور‌های عرب خلیج فارس، از کمک‌های عربستان سعودی و امارات محروم شده اند و با بحران سیاسی اقتصادی مواجه خواهند بود.

۴ سال پیش
اولین بیمار مبتلا در اردوگاه مسلمانان روهینگیا در بنگلادش شناسایی شد

کمیسر پناهندگان بنگلادش اعلام کرد اولین نفر مبتلا به بیماری کرونا در اردوگاه آوارگان روهینگیا در منطقه کاکس بازار بنگلادش شناسایی شده است.

یک روهینگیایی و یک بنگلادشی که در این منطقه به کرونا مبتلا شده‌اند، در قرنطینه هستند.

بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیایی که بعد از حمله خشونت‌بار ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ از خانه‌های خود آواره شدند، در اردوگاه‌های پناهجویان در جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند.

۴ سال پیش

برخی دولت‌های جهان با تاکید بر رعایت مقررات کرونایی و نکات بهداشتی اقدام به بازگشایی مدارس در کشورهای خود کرده اند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت لبنان از ثبت تنها ۵ مورد جدید در این کشور به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد آمار مبتلایان به ۸۹۱ نفر رسیده و شرایط تحت کنترل است.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت مراکش اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد جدید به ویروس کووید ۱۹ در این کشور مبتلا شده اند و تعداد کل مبتلایان ۶ هزار و ۶۲۳ نفر است.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت کویت اعلام کرد با ثبت ۸۸۵ مورد جدید تعداد کل مبتلایان به ۱۲ هزار و ۸۶۰ نفر رسید و همچنین ۸ فرد مبتلا جان خود را از دست دادند و آمار قربانیان به ۹۶ نفر سید.

۴ سال پیش
آخرین آمار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و بدین ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر رسید

او افزود مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید. 

۴ سال پیش

وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد: با فوت ۱۷ بیمار مبتلا به کووید نوزده در شبانه روز گذشته، شمار جان باختگان این بیماری به ۱۵۳ نفر افزایش یافت.
همچنین در شبانه روز گذشته، ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونا در افغانستان شناسایی شدند و مجموع افراد آلوده به این ویروس به ۶ هزار و ۵۳ نفر رسید.

۴ سال پیش

علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه، از بازگشایی مساجد در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) خبر داد. او گفت: با توجه به تدابیری که باید در برابر شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرد نماز‌ها در حیاط مساجد خوانده خواهند شد.

۴ سال پیش
آخرین آمار روسیه

مرکز مقابله با بحران کرونا در روسیه روز جمعه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، با افزایش ۱۰ هزار و ۵۹۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، شمار افراد مبتلا به کوید-۱۹ به ۲۶۲ هزار و ۸۴۳ نفر افزایش یافت.

 

۴ سال پیش

از آغاز شیوع ویروس کرونا در هند تاکنون هشتاد و یک هزار و نهصد و هفتاد (۸۱۹۷۰) نفر مبتلا شده اند. بهبودیافتگان بیست و هفت هزار و نهصد و بیست (۲۷۹۲۰) نفر از بیمارستان مرخص شده و دو هزار و ششصد و چهل و نه (۲۶۴۹) نفر نیز جان باخته اند.

 
۴ سال پیش

وزارت بهداشت ویتنام اعلام کرد ۲۴ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که همگی از خارج وارد شده اند و مجموع آمار این کشور به ۳۱۲ نفر رسیده است. 

۴ سال پیش
ثبت ۴ مورد جدید ابتلا در چین

مقام‌های پکن و سئول اعلام کردند، در چین ۴ مورد و در کره جنوبی ۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

۴ سال پیش
جدول کشورهای آلوده به ویروس کرونا

جدیدترین اخبار جهان درباره کرونا / شمار مبتلایان از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت

۴ سال پیش
شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۸۵ هزار نفر گذشت

سازمان جهانی بهداشت شمار کل مبتلایان به کرونا در آمریکا را یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۹۳ نفر، تعداد جان باختگان را ۸۶ هزار و ۹۱۲ نفر و شمار کل بهبودیافتگان را ۳۱۸ هزار و ۲۷ نفر اعلام کرد.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابرایم
۰۸:۲۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا اجماع جهانی جهت مهار کرونا نیست سران کشورها چرا جلسات واحد ومشترک ندارند توان جهانی چرا باهم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداییش این چه ویروس وامونده ای است که گرمای هوا هم حریفش نیست
خدایا کمک کن وگرنه نابود بشو نیست این کرونا
آخرین اخبار