مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از مبارزه شیمیایی، زراعی و مکانیکی در ۵۸ هزار و ۲۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی در طول سال 98 در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمود کیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه کمیته گیاهپزشکی استان ضمن ارائه گزارش و بیان این مطلب، افزود: از این میزان حدود ۴۲ هزار و ۱۳۱ هکتار با انواع آفات گندم آبی و دیم، ۸۸۳۶ هکتار با آفت‌های جو آبی و دیم و برای کلزا هم حدود ۵۰ هزار و ۱۱۰ هکتار مبارزه شده است و حدود ۲۲۰۶ هکتار هم شامل مبازره با دیگر محصولات کشاورزی است.

او در خصوص میزان مبارزه با ملخ نیز در استان، گفت: از خرداد ۹۸ تا پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار و ۱۰۶ هکتار از اراضی ملخ زدایی شده است.

او در خصوص آفت سن غلات در استان نیز اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود ۵۰ هزار و ۹۰۴ هکتار جهت مبارزه و پیشگیری آفت فوق در مزارع سمپاشی شده است.

محمودکیا عنوان کرد: آفت شاه مومی کلزا در پاییز سال گذشته به صورت گسترده وجود داشت که امسال به دلیل بارش باران و دیگر فاکتورها جمعیت پایینی دارد.

او گفت: در شهرستان‌های هشترود، میانه و اهر جمعیت سن غلات زیاد بوده و تاکید شده که مبارزه با آفات ادامه داشته باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ار وجود آفت ملخ در شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: باید به صورت کارشناسی شده در اسرع وقت با این آفت مبارزه شود تا در محل مزارع هم مرز با آذربایجان شرقی به مزارع کشاورزان خسارت وارد نکند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان،اواز اجرای 12 طرج پیش آگاهی نوین براساس مجموعه درجه حرارت‌های موثر روزانه در مورد آفات کلیدی استان با اعتبارات ملی خبر داد و در خصوص زنگ گندم نیز مناسب ترین روش مبارزه با آفات را استفاده از ارقام مقاوم اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.