به همت صداوسیمای خراسان رضوی ویژه برنامه‌های لیالی قدر از حرم مطهر رضوی در شبکه‌های مختلف سیما، صدا و رادیو سراسری زیارت به روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صداوسیمای خراسان رضوی امسال نیز همچون سال‌های قبل همزمان با شب‌های پر فضیلت قدر برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است، اما با توجه به شرایط کنونی و محدودیت‌های تشرف به بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج (ع) شرایطی فراهم آمده تا عاشقان و دلدادگان به ائمه اطهار (ع) این برنامه‌ها را به صورت مستقیم از حرم مطهر رضوی در رسانه‌های مختلف سیما و صدا مشاهده کنید.
 
در شب بیست و یکم حجت الاسلام رفیعی سخنران مراسم است و همچنین آقایان حجت الاسلام اسلامی فر و مهدی سروری دعای جوشن کبیر را قرائت کرده و مخاطبان با نوای علی ملائکه در رثای حضرت علی(ع) خواهند گریست.
 
در مراسم احیاء شب بیست و سوم حجت الاسلام والمسلمین سیدآبادی ضمن ایراد سخنانی در باب اهمیت شب قدر، مراسم احیاء بجا می‌آورد. در این شب آقایان حجت الاسلام شجاع و مهدی نیکبخت قرائت دعای جوشن کبیر را به عهده داشته و ابراهیم قانع نیز با مرثیه سرایی و عزاداری، لحظات عرفانی شب قدر سوم را رقم خواهند زد. در این مراسم فراز مخصوص امام رضا(ع) در مراسم قرآن به سر گرفتن توسط سید جعفر ماهرخسار قرائت و مرثیه سرایی آن حضرت نیز انجام خواهد شد.
 
مراسم شب‌های احیا ماه مبارک رمضان از حرم مطهر رضوی ساعت ۲۲:۳۰ در شبکه خراسان رضوی و شبکه یک سیما پخش خواهد شد، برنامه ضبط شده این مراسم را از ساعت ۲۳ پخش می شود.
 
ویژه برنامه‌های شب‌های قدر همزمان با پخش ازسیمای خراسان رضوی از شبکه صدای خراسان رضوی و رادیو سراسری زیارت به روی آنتن می‌رود و بلافاصله پس از اتمام ویژه برنامه لیالی قدربرنامه زنده «نسیم سحری» با آیتم‌های شرح، تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی،کارشناسی حجت الاسلام قاسم سوری و آیتم‌های متنوع دیگر مانند گزارش از حرم، آشنایی با آداب و رسوم مردم خراسان رضوی در سحرگاهان ماه مبارک رمضان به تهیه‌کنندگی رضاسلیمانی از صدای خراسان رضوی و برنامه زنده «قرار بندگی» با موضوع شرح، تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از استودیوی حرم مطهر با کارشناسی حجت الاسلام نظافت و به تهیه‌کنندگی محمد گلگونی با ۳ محور قدر بندگی، حضرت علی علیه السلام بنده خوب خدا و شرح، تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی به صورت زنده و مستقیم توسط رادیوسراسری زیارت پخش خواهد شد.
 
از ویژگی منحصربه فرد «رادیوزیارت» استودیوی مستقل و استقرار اکیپ برنامه ساز در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام است که موجب شده است اخبار و اتفاقات و برنامه‌های حرم مطهر در لحظه منعکس شده و با بهره گیری از روح معنوی حاکم بر حرم مطهر امام رضا علیه السلام دل‌های عاشقان به دامن لطف الهی گره خورده و فیض زیارت مشتاقان را صدچندان کند.
 
در ادامه برنامه "بهارمهربانی" سیمای خراسان رضوی با حضور کارشناسان مذهبی حجت الاسلام ادیانی و رائفی پور با آیتم‌های مناجات امیرالمومنین(ع)، مداحی،گزاش‌هایی از گرو‌های جهادی و دعای سحر به صورت زنده از حرم مطهر رضوی پخش خواهدشد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.