شمار واقعی جان باختگان کرونا در آمریکا بیش از ۱۰۰ هزار نفر است

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت شمار واقعی قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۰۰ هزار نفر بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای به قلم نیکلاس کریستوف نوشت بسیاری از هواداران رئیس جمهور ترامپ (دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا) بر این باورند که آمار مربوط به جان‌باختگان ویروس کرونا بیشتر اعلام شده است و خود ترامپ نیز توئیتی را منتشر کرد که صحت برخی آمار‌های ویروس کرونا را مورد شک قرار داد.

در این مقاله آمده است: ما شمار قربانیان کرونا را به طور جداگانه و ایالت به ایالت جمع کرده ایم و به نظر می‌رسد به جای ۸۳ هزار نفر از افرادی که مرگ آن‌ها به بیماری همه گیر کووید ۱۹ نسبت داده شده است، حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار آمریکایی در نتیجه این بیماری همه گیر جان خود را از دست داده اند.

نویسنده در ادامه مطلب خود نوشت: این برآورد من است که با کمک موسسه آمار هاروارد، رافائل اوریزارری (استاد و رئیس گروه علوم داده در موسسه سرطان دانا فاربر و استاد آمار کاربردی در دانشگاه هاروارد) و بر اساس مقایسه میزان مرگ و میر در این بهار با سال‌های گذشته است. برخی از ایالت‌ها عمدتا تحت تاثیر قرار نگرفته اند- و به نظر می‌رسد میزان مرگ و میر در برخی ایالت‌ها حتی کاهش یافته است و این شاید به دلیل رانندگی کمتر و تصادفات خودرویی کمتر باشد-، اما برخی دیگر شاهد مرگ و میر زیاد بوده اند.

روی هم رفته در این مدت، ایالات متحده، آمریکایی‌های بیشتری را براثر ابتلا به کرونا به نسبت قربانیان هفت دهه در جنگ‌های کره، ویتنام، خلیج فارس، افغانستان و عراق از دست داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار