مسئول بخش آموزش انجمن مردم نهاد سلوا از تبدیل شدن کتابخانه منطقه حصه به مکانی برای ارائه خدمات سلامت به شهروندان خبر داد.

امینی مسئول بخش آموزش انجمن مردم نهاد سلوا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: انجمن مردم نهاد سلوا حدودا ۳ سال است که در منطقه حصه اصفهان مشغول به فعالیت است.

او ادامه داد: از بهمن ماه سال ۹۸ تا کنون  کتابخانه‌ها و فرهنگسرا‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و با در نظر گرفتن این مهم که در منطقه حصه درمانگاهی که بتواند خدماتی را به صورت شبانه روزی به مردم ارائه دهد وجود ندارد، از گروه جهادی الزهرا (س) بسیج دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برای خدمت رسانی به ساکنین منطقه حصه دعوت به همکاری کردیم.

مسئول بخش آموزش انجمن مردم نهاد سلوا بیان کرد: از جمله خدماتی که از این گروه جهادی به مردم منطقه حصه ارائه شد می‌توان به: توزیع بروشور آموزشی آشنایی و پیشگیری از ویروس کرونا،  غربالگری افراد مبتلا به ویروس کرونا با کنترل دمای بدن و میزان درصد اکسیژن اشباع شریانی، معاینه و چکاپ توسط پزشک عمومی، تجویز رایگان دارو، غربالگری بیماری‌های زمینه‌ای، آموزش بهداشت فردی، معاینه بیماری‌های زنان و مامایی و مشاوره مامایی اشاره کرد.

امینی افزود: تمامی این خدمات در حال حاضر در مکان کتابخانه منطقه حصه به شهروندان ارائه می‌گردد. در این مدت اقدامات بسیار خوبی مخصوصا در بحث آموزش به خانواده‌ها ارائه شد تا از اتفاقات جبران ناپذیر ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات در آینده جلوگیری گردد؛ آنچه که نیاز این منطقه و ساکنین آن است بحث آموزش و بالابردن سطح آگاهی افراد است.


او عنوان کرد کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان کنکور سراسری در کشور یکی دیگر از طرح‌هایی که برای ساکنین این منطقه انجام شد حضور در مدارس و دعوت از دانش آموزان برای حضور در کتابخانه بود که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا کتابخانه میزبان دانش آموزان نیست و فعالیت‌های خود را در حوزه سلامت به مردم ارائه می‌دهد.

مسئول بخش آموزش انجمن سلوا در پایان اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم که این گروه جهادی در هفته آینده به خدمات و فعالیت خود پایان دهند، اما مشکلات ناشی از بهداشت، سلامت و آموزش در این منطقه پا برجا خواهد بود که امیدواریم با همکاری همه جانبه مردم و مسئولین این مشکلات به حداقل کاهش یابد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار