دفتر رسانه‌ای شاهدخت بسمه بنت سعود اعلام کرد تماس‌ها با وی همچنان قطع است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، دفتر رسانه‌ای شاهدخت بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود اعلام کرد پس از آنکه وی درخواستی را برای پادشاه سعودی از طریق حساب توییتری اش فرستاد و در آن درخواست کرد تا او را آزاد کنند، تماس‌های مستقیم و غیر مستقیم با او قطع شد که این قطعی همچنان ادامه دارد.

دفتر رسانه‌ای بسمه بنت سعود شب گذشته اعلام کرد: تا الان هیچ اطلاعاتی از وضعیت سلامتی و یا قانونی بسمه بنت سعود در دسترس نداریم و امیدواریم نگاه‌های تصمیم گیران و مقامات ذی ربط در این ماه مبارک به وضعیت شاهدخت بسمه بنت سعود و دختر شریفش سهود جلب شود.

یکی از نزدیکان بسمه بنت سعود نیز به پایگاه آمریکایی بیزینس اینسایدر گفت: اقدام شاهدخت در انتشار توییت‌ها در ماه آوریل که در آن خطاب به جهانیان گفته بود بدون آنکه او جنایتی را مرتکب شده باشد در زندان الحائر تحت محافظت شدید قرار دارد - زندانی که آوازه بدی را در ریاض، پابتخت عربستان بر هم زده است - سبب قطع ارتباط وی با جهان شده است.

این منبع در ادامه به این پایگاه آمریکایی گفته بود: حساب کاربری شاهدخت بسمه بنت سعود هدف حمله سایبری قرار گرفته بود و تمامی توییت‌های وی پاک شده بودند؛ اما دفتر رسانه‌ای وی حساب کاربری را بازگرداند و درخواست‌های پی در پی را که او به پادشاه سعودی فرستاده بود، بازنشر کرد.

این پایگاه همچنین اعلام کرد یکی از اعضای خاندان بسمه بنت سعود پیشتر اعلام کرده بود بازداشت او، تلاشی برای جلوگیری وی از مطالبه ارثیه پدری اش، پادشاه سعود است که ارزش آن به میلیارد‌ها یورو می‌رسد.

بیزینس اینسایدر همچنین از سازمان زندان‌های عربستان و سفارتخانه این کشور در واشنگتن خواست تا به این اظهارات پاسخ دهند؛ اما تا کنون هیچ جوابی به آن داده نشده است.

شاهدخت بسمه بنت سعود در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ و هنگامی که وی تصمیم داشت تا برای درمان به همراه دخترش به خارج از کشور مسافرت کند، بازداشت شد و طبق گزارش پیشین رویترز، به وی اتهام تلاش برای جعل گذرنامه زده شد.

هنوز با وجود اینکه وی از اتهامات مبرا شده، اما همچنان با دخترش در زندان به سر می‌برد و اوضاع او وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار