افتتاح پنجمین آزمایشگاه تشخیص کرونا در خوزستان/ افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افتتاح پنجمین آزمایشگاه تشخیص کرونا در خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، چاسعد شرهانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزیش تعداد مبتلایان در خوزستان گفت: شیب افراد مبتلا به کرونا در استان ابتدا شیوع ویروس کرونا ملایم بوده و حتی پس از ایجاد محدودیت‌ها و مشاهدات ما نشان دهنده رعایت مردم بوده است، اما پس از رفع محدودیت‌ها شاهد طغیان کرونا در خوزستان بودیم.

او افزود: برداشتن محدودیت‌ها موجب هجوم مردم به اماکن عمومی شد. طی این مدت نیز تعداد آزمایشگاه‌ها در استان به ۴ مورد رسید و می‌توان قسمتی از این افزایش تعداد مبتلایان را بالا رفتن تست‌ها دانست هر چند تغییر الگوی رفتاری مردم را نمی‌توان نادیده گرفت.

شرهانی افزایش شدید مرگ و میر و حضور دچار شدگان به کرونا در «آی سی یو»‌ها را نزدیک شدن به آستانه تحمل نظام درمانی عنوان کرد و ادامه داد: کادر درمانی تمام تلاش خود را به کار گرفته است، اما انجام اقداماتی خارج از اختیارات ما موجب افزایش کرونا در خوزستان شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افتتاح پنجمین آزمایشگاه طی روز‌های آینده خبر داد و اظهار داشت: انجام تست کرونا در خوزستان با الگو گرفتن از کشور‌های پیشرفته مانند سنگاپور و کره جنوبی بوده و از لحاظ تعداد تست‌های انجام شده پس از استان فارس در رتبه دوم قرار داریم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار