آمریکا ضمن انعقاد قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار برای تولید موشک‌های کروز با بوئینگ، از فروش تسلیحات این شرکت به کشور‌های خارجی از جمله عربستان حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد با شرکت بوئینگ یک قرارداد به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار برای تولید موشک‌های کروز بسته شده است. همچنین از فروش تسلیحات این شرکت به کشور‌های خارجی از جمله عربستان سعودی و شش کشور دیگر حمایت می‌شود.

در این بیانیه آمده است «با شرکت بوئینگ سنت لوئیز یک قرارداد ۱،۹۷۱،۷۵۴،۰۸۹ دلاری برای ارائه مهندسی موشک‌های Stand-off Land Attack و همچنین تولید و ارائه موشک‌های ۶۵۰ SLAM ER در حمایت از کشور عربستان سعودی منعقد شده است.»

همچنین بر اساس این قرارداد شرکت بوئینگ برای تولید ۴۶۷ موشک ضد کشتی هارپون مبلغ ۶۵۶ میلیون دلار دریافت کرد. این موشک‌ها برای فروش به کشور‌های ژاپن، هند، کره جنوبی، قطر، برزیل و هلند ساخته می‌شوند.

در دسامبر ۲۰۱۹، شرکت بوئینگ برای اصلاح و به روزرسانی سیستم رهگیری دفاع میانی قراردادی به ارزش ۲۶۵ میلیون دلار با دولت آمریکا بست.

موشک‌ SLAM-ER یک موشک کروز هوایی با هدایت دقیق و پیشرفته است. هارپون نیز نوعی موشک ضد کشتی با قابلیت استفاده در تمامی شرایط جوی و رادار فرا افق‌نگر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
قمار باز خفه شو ترامپ لعنت برامریکا
آخرین اخبار