جشن گلریزان در شهرستان هامون

مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: نخستین جشن گلریزان استان در سالجاری برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان هامون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید عبدالحسین سجادی اظهار داشت: سال‌های گذشته جشنهای گلریزان با حضور مردم و خیران برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشن‌ها به صورت حضوری لغو شد.

او  گفت: روز گذشته نخستین جشن گلریزان سیستان و بلوچستان با حضور مردم و خیران و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان هامون برگزار شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: در این مراسم ۴۰ میلیون تومان کمک به صورت نقدی و تعهد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان جمع آوری شد.

او  بیان کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که از سوی فرمانداری‌ها اجرا خواهد شد.

سجادی به جشن گلریزان سال قبل در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک میلیاردو ۳۹۲ میلیون تومان در جشن های گلریزان به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان جمع‌آوری شد.

او  ادامه داد: هم‌اینک ۳۹ زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان همچنان چشم انتظار کمک‌های خیران برای بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان هستند.

مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۲ نفر به جرم تصادف، یک نفر شبه عمد، ۲۰ نفر مهریه و نفقه و ۱۶ نفر به جرم محکومیت مالی تحمل حبس می‌کنند که مجموع بدهی آنان ۹ میلیارد تومان است.

او اظهار داشت: اقدامات برای آزادی ۲ نفر از این افراد در حال انجام است که بزودی از زندان رهایی می‌یابند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار