حریرچی گفت: آزمون‌های کنکور‌ مانند کارشناسی و دکتری از هفته آخر تیرماه با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در اخبار ساعت ۲۱، اظهار کرد: در مراسم شب قدر قریب به اتفاق مردم در مساجد نکات بهداشتی را رعایت کردند. از روحانیون و هیات امنای مساجد و همچنین صدا و سیما که شرایط مناجات مردم در منازل را فراهم کرده بودند کمال تشکر را دارم.

او افزود: امروز جلسه‌ای با تولیت چهارگانه بقاع متبرکه برگزار شد و تمام شرایط بررسی و تصمیمات فردا و شنبه در جلسه کمیته نهایی و اعلام می‌شود.

حریرچی ادامه داد: در مراسم لیالی قدر مردم به خوبی بهتر از هر جای دنیا نشان دادند که نکات بهداشتی را به بهترین نحو رعایت کردند.

او‌گفت: کنکور‌های کارشناسی و دکتری هفته آخر تیرماه با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود تا سلامتی دانش آموزان و دانشجویان به خطر نیفتد.

برگزاری لیگ برتر فوتبال در ۹ هفته

حریرچی درباره تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در بخش‌های مختلف ورزشی اظهار کرد: امروز نامه‌ای به وزارت ورزش درباره بازگشایی و آغاز به کار برخی مسابقات ارسال شد و با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و با صحبتی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، ۲۹ ورزش انفرادی، چون دوومیدانی، تیراندازی و وزنه‌برداری، تنیس روی میز و تنیس خاکی در همه شهر‌های قابل بازگشایی هستند. تصمیمات لازم برای همه رشته‌ها، به‌جز رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال گرفته شده است.

او درخصوص مسابقات فوتبال گفت: تصمیمات روز شنبه نهایی و تصویب خواهد شد که اگر این اتفاق رخ دهد، از چند روز آینده، سه هفته به تیم‌ها برای تمرین فرصت داده می‌شود. همچنین در ۴۵ روز و با پنج روز فاصله، ۹ هفته بازی‌های لیگ برتر برگزار خواهد شد و سپس تیم‌ها آماده شرکت در لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی ایران مهیای حضور در مقدماتی جام جهانی می‌شود.

شناسایی ۷۵ درصد موارد جدید مبتلا به کرونا در مراحل اولیه

معاون کل وزارت بهداشت افزود: به طور کلی حدود ۷۵ درصد از موارد جدید افرادی هستند که بیماری شان در مراحل اولیه بیماری بود که این خود دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

حریرچی گفت: امروزه حدود ۷۵ درصد از بیماران در منازل یا مکان‌های از پیش تعیین شده خود را قرنطینه کرده اند. سازمان جهانی بهداشت برای این روش غربالگری و بیماریابی از کشورمان تجلیل و تقدیر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
sadegh
۲۲:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بچه همین یکی دو ساعت پیش دکتر ابراهیم خدایی اعلام کرد دکتر حریرچی اشتباه اعلام کرده.همون تیم قبلی مرداده
United States of America
sadaf
۰۱:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس زمانی که تو سایت سنجش اعلام کرده چی ؟؟؟؟؟حالا بالاخره کنکور کارشناسی اخر تیر یا مرداد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هر کسی یه چیزی میگه این دیگه چه وضعیه
United States of America
sadaf
۰۱:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس زمانی که تو سایت سنجش اعلام کرده چی ؟؟؟؟؟حالا بالاخره کنکور کارشناسی اخر تیر یا مرداد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هر کسی یه چیزی میگه این دیگه چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی چی فوتبال اینقدر مهمه که می خوان راش بندازن کل دنیا هنوز تعطیله ومردم رو با کتک می ندازن تو خونه هاشون اونوقت ایران داره همه چی رو عادی جلوه می ده
آخرین اخبار