وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد اگر مسیر مبارزه با ویروس کرونا به همین صورت ادامه پیدا کند، آن‌گاه ترکیه می‌تواند شاهد بازگشت به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، فخر الدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که اگر مسیر مبارزه با ویروس کرونا به همین صورت ادامه پیدا کند، آنگاه ترکیه می‌تواند شاهد بازگشت به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا در یک ماه پیش باشد.

کوجا همچنین مدعی شد که ترکیه می‌تواند یک نمونه موفق جهانی در مبارزه با ویروس کرونا و شیوع آن باشد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در تارنمای اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ترکیه، ۱۶۳۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی یک روز اخیر در این کشور ثبت شده است. این آمار در روز قبل‌تر، حاکی از ابتلای ۱۷۰۴ نفر در یک روز بود. همچنین آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۴۳ هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است. مجموع جان‌باختگان هم در این کشور به ۳۹۵۲ نفر رسیده است.

کوجا اعلام کرده که از حدود ۱.۵ میلیون نفر از شهروندان این کشور تست کرونا گرفته شده است. او از مردم ترکیه خواسته تا از تجمع‌ها دور شوند، همواره ماسک به همراه خود داشته باشند و فاصله فیزیکی را هم رعایت کنند.

در حالی که ترکیه تا مدت‌ها به نمونه‌های زیادی از ابتلای به ویروس کرونا اشاره نکرده بود، ناگهان با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار