مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۴۵تن پیاز به نرخ عادلانه به صورت عرضه مستقیم برای استان تامین شده و در حال توزیع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: تعاون روستایی استان سمنان به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده ۴۵ تن پیاز از کشاورزان خریداری و بدون واسطه با نرخ عادلانه توزیع می‌کند.

او با بیان اینکه هفت فروشگاه تعاون روستایی در استان سمنان وجود دارد، افزود: پیاز در فروشگاه‌های تعاون روستایی شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، مهدیشهر و سرخه توزیع می‌شود.

عباسپور بیان کرد: پیاز تامین شده برای استان سمنان به منظور توزیع به نرخ عادلانه از کشاورزان شهرستان‌های کرمان و جیرفت خریداری شده و در استان به ازای هریک کیلوگرم ۱۵ هزار ریال به فروش می‌رسد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان تصریح کرد: ۲۰ تن پیاز برای سمنان، ۲۰ تن برای شاهرود و ۵ تن برای دامغان تامین شده است و از سهمیه سمنان در شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر توزیع می‌شود.

او بیان کرد: تعاون روستایی استان سمنان به منظور حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده خرید پیاز را ادامه می‌دهد و در صورت تامین نیاز بازار، مازاد پیاز خریداری شده را در سردخانه نگهداری می‌کند.

عباسپور اظهار داشت: ۲ سردخانه با ظرفیت ۲هزار و ۷۰۰ تن با شرایط بالای صفر درجه برای نگهداری میوه در استان سمنان در شهرستان‌های شاهرود و دامغان وجود دارد که از این ظرفیت برای نگهداری پیاز مازاد استفاده می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: خرید محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از تولیدکننده و عرضه در بازار به نرخ عادلانه در اولویت کاری تعاون روستایی استان قرار دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.