کمیسیون اروپا در توصیه خود به کشور‌های عضو، برای مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ امروز اعلام کرد مرز‌ها باید تا ۱۵ ژوئن بسته بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، کمیسیون اروپا برای مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ امروز توصیه‌های خود را به کشور‌های عضو ارائه کرد که براساس آن محدودیت‌های کنونی سفر در حوزه کشور‌های عضو باید تا ۱۵ ژوئن تمدید شود.

کمیسیون اروپا توصیه کرده است پس از این تاریخ، افراد اجازه داشته باشند اقوام و خویشان نزدیک خود را که ساکن کشور‌های دیگر عضو اتحادیه هستند ملاقات کنند.

همچنین بنا بر توصیه کمیسیون اروپا زدن ماسک در هواپیما و فرودگاه باید همچنان الزامی باشد. با این حال، شرکت‌های هواپیمایی نباید ملزم به خالی نگه داشتن صندلی‌های وسط در داخل هواپیما‌ها شوند.

از حدود ۳ ماه پیش و با شیوع ویروس کرونا، مرز‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به روی مسافران بسته شده و موجب خسارت بسیاری برای صنعت گردشگری در این اتحادیه و ضرر‌های مالی فراوان شده است.

گفته می‌شود صنعت گردشگری سالانه حدود یک‌دهم از سرمایه اقتصادی اروپا را تأمین می‌کند. اتحادیه اروپا برآورد کرده است با ادامه روند بسته ماندن مرزها، حدود ۶.۴ میلیون شغل که بالغ بر اشتغال ۱۲ میلیون کارمند است، از بین خواهند رفت.

پنج کشور اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان که عضو این اتحادیه هستند در میان سایر کشور‌های جهان در رده‌های نخست آلودگی به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند. بنا بر اعلام رسمی بیش از ۱۶۰ هزار نفر از قربانیان کرونا در جهان متعلق به کشور‌های اروپایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار