۳۱ نفر از بهبود یافتگان از کرونا در مشهد تاکنون برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری پلاسمای خون خود را اهدا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ابتدای اردیبهشت اهدای پلاسمای خون توسط ۳۱ بهبود یافته کرونا در مشهد در پایگاه اهدای خون مستقر در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شد.

او افزود:دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجرا کنندگان طرح پلاسما درمانی در کشور است و پایگاه مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آماده پذیرش بهبودیافتگان داوطلب برای اهدای پلاسمای خون است.
 



عبداللهی بیان کرد: در اجرای این طرح بیماران کرونایی که دست کم ۱ ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه به صورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می‌کنند.

او تصریح کرد: شایسته است که بیماران بهبود یافته به شکرانه بازیابی سلامتی خود با مشارکت در این طرح برای حمایت از بیماران مبتلا به کرونا مشارکت کنند.

پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کرونا است به این صورت که با گلبول های سفید موجود در پلاسمای خون فرد بهبود یافته به تقویت سیستم ایمنی فرد مبتلا می پردازند و این روش درمان با کمک سازمان انتقال خون در ۶ استان کشور و در شهر‌های تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.