کنسول PS4 بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه فروش کرد

شرکت سونی با انتشار خبری اعلام کرد که کنسول PS4 توانسته است بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

فروش ۱۰۰ میلیون دستگاهی کنسول PS4به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کنسول پلی استیشن ۴ در حال حاضر نقطه عطف شرکت سونی و دومین کنسول پرفروش این شرکت است که از زمان عرضه خود تاکنون توانسته تمامی کنسول‌های نسل فعلی را کنار زده و جایگاه پرفروش‌ترین کنسول نسل فعلی بازار عناوین رایانه‌ای را از آن خود کند. آخرین گزارش مالی منتشر شده از سوی سونی نشان می‌دهد که کنسول PS4 با وجود به پایان رسیدن عمر خود، توانسته است به فروش ۱.۵ میلیون دستگاهی دست پیدا کند و به این ترتیب آمار کل فروش کنسول PS4 در جهان به ۱۱۰.۴ میلیون کنسول رسیده است. در سال مالی قبلی شرکت سونی و در همین بازه زمانی، کنسول PS4 حدود ۲.۶ میلیون کنسول فروش داشت.

همچنین از زمان انتشار خبر ساخت کنسول PS5 در سال مالی آوریل ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ فروش کنسول پلی استیشن ۴ حدود ۴.۲ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد. تا پیش از این انتظار می‌رفت کنسول پلی استیشن ۴ بتواند به آمار فروش کنسول PS2 دست پیدا کند، اما با روال فعلی فروش این کنسول به احتمال بسیار زیاد هرگز فروش آن به اندازه کنسول پرفروش قبلی سونی نخواهد رسید.

فروش ۱۰۰ میلیون دستگاهی کنسول PS4

با این حال هنگامی که شرکت سونی کنسول جدید خود را وارد بازار کند، آمار فروش این شرکت به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد یافت و باید منتظر انتشار آمار چند ده میلیونی برای آغاز فروش کنسول PS5 باشیم. شرکت سونی همچنین به تازگی اعلام کرده است که نگرانی خاصی برای فروش کنسول PS5 به دلیل شیوع ویروس کرونا ندارد و شیوع این ویروس در جهان هیچ تاثیری در فروش کنسول بعدی سونی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: زمان احتمالی رونمایی از کنسول پلی استیشن ۵ مشخص شد


با این حال برای مشخص شدن میزان فروش کنسول بعدی شرکت سونی باید تا زمان عرضه این کنسول در بازار جهانی منتظر بود و دید که آیا این کنسول توانایی رسیدن به میزان فروش کنسول PS2 را دارد یا قرار است همچنان کنسول پلی استیشن ۲ پرفروش‌ترین کنسول سونی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
به نظر من Ps4 عالی هستش
آخرین اخبار