مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی واگذار می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به واگذاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات بخش خصوصی گفت: این اقدام در راستای واسپاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی انجام می‌شود و هدف آن فعال‌تر کردن و افزایش تعداد مؤسسات قرآنی و ایجاد فضای رقابتی در زمینه فعالیت‌های قرآنی است.

او افزود: دو نگاه ویژه در واگذاری فعالیت‌های قرآنی به بخش خصوصی وجود دارد، نخست اینکه همه فعالیت‌های قرآنی اعم از آموزش، برپایی نمایشگاه‌های قرآن، برگزاری آزمون‌ها، برپایی محافل انس با قرآن به بخش خصوصی سپرده شود و دوم اینکه روند کسب مجوز‌های مؤسسات قرآنی برای علاقمندان تسهیل گردد.

شریفی با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن در استان انجام شده بود اضافه کرد: متأسفانه این برنامه‌ها به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا به تعویق افتاده است، اما به محض بهبود شرایط که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام می‌شود، این نمایشگاه برپا خواهد شد.

او با اشاره به تعطیلی بیشتر فعالیت‌ها در کشور از زمان آغاز شیوع کرونا ادامه داد: در این مدت فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله در حوزه قرآنی در فضای مجازی پیگیری می‌شود و برنامه‌های استانی و کشوری متعددی انجام شده که برگزاری طرح «خانه‌های نورانی» با استقبال خوب هم‌استانی ها، بارگزاری آموزه‌های قرآنی و بارگزاری ترجمه متون نهج‌البلاغه از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

شریفی گفت: روزانه یک ختم قرآن در ماه رمضان برای همکاران و با مشارکت کانون‌های مساجد در حال اجرا است.

او افزود: اجرای طرح‌های مجازی نظیر آموزش نهج‌البلاغه، اجرای محافل مجازی قرآن کریم و اجرای طرح «مسابقه خانوادگی قرآن» با همکاری مجموعه جهاد دانشگاهی استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.