با شیوع ویروس کرونا مراسم شب های قدر متفاوت تر از سال های گذشته و بدون حضور زائران در نجف اشرف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله مراسم احیای شب‌های قدر و مراسم شب شهادت مولی الموحدین با حضور شیعیان و عاشقان زیادی در حرم امام علی (ع) برگزار می‌شد، اما با شیوع ویروس کرونا و در گیر شدن اکثر کشور‌ها با این ویروس امسال برگزاری شب‌های احیا متفاوت‌تر از هر سال برگزار خواهد شد.

شب گذشته یعنی شب ۱۹ ماه مبارک رمضان که اولین شب احیاء بود، که تمامی دیواره‌های حرم و خیابان‌های اطراف سیاه پوش و پرچم سیاه امیرالمومنین (ع) بر فراز گنبد نصب شد.

هرساله تعداد زیادی از افراد آرزو دارند در چنین شب‌های بزرگی به نجف و حرم امام علی (ع) راه پیدا کنند، اما امسال مراسم شب‌های قدر در حرم حضرت امیر المومنین (ع) بدون حضور زائران برگزار شد و این درحالی است که بخش اطلاع رسانی تولیت حرم امام علی (ع) اعلام کرد مراسم لیالی قدر بدون حضور زائران برگزار خواهد شد و زائران ضمن رعایت اقدامات بهداشتی از فاصله دور زیارت کنند و مراسم شهادت حضرت علی (ع) از طریق شبکه ماهواره‌ای تولیت و وبسایت‌های مجازی پخش خواهد شد.

همچنین در این شب‌ها هزاران زائر ایرانی از کشور‌های مختلف در مسجد کوفه در محل ضربت خوردن امیرالمومنین (ع) قران به سر می‌گرفتند. با توجه به اعلام کمیته بحران در شهر نجف اشرف: علاوه بر اینکه مسئولان این شهر در ایام شهادت امام علی (ع) نمی‌توانند میزبان زائران باشند در عید فطر نیز همین روال ادامه خواهد داشت.

زیارت حرم مولی موحدین به ویژه در مناسبت‌های خاص آرزوی زائران زیادی در سراسر جهان است، امید است با کنترل و مهار ویروس کرونا شاهد زیارت عاشقان و مشتاقان اهل بیت در اماکن مذهبی باشیم.

حال و هوای حرم امام علی (ع) در شب‌های قدر متفاوت‌تر از هرسال

بیشتر بخوانید: جزئیات پروژه‌های ستاد باسازی عتبات عالیات در سامرا

بیشتر بخوانید:  طراحی صحن امام رضا (ع) در کاظمین درحال انجام است

بیشتر بخوانید:  آخرین وضعیت طرح توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کربلای معلی

بیشتر بخوانید: تعلیق سفر به عتبات تا اطلاع بعدی

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
یا امیرالمومنین جانم برایمان دعا کنید
آخرین اخبار