استاندار خوزستان گفت: با توجه به طولانی تر شدن زمان بحران ویروس کرونا، در تلاشیم تا با پیک ناگهانی و غیرقابل کنترل غافلگیر نشویم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست استانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به بررسی های شرایط موجود گفت: هر چند مدت  بحران شیوع ویروس کرونا طولانی‌ شده اما قصد داریم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با پیک ناگهانی و غیرقابل کنترلی مواجه نشویم.

او با بیان اینکه خوشبختانه در این مسیر تا امروز موفق بوده‌ایم، افزود: در حال حاضر از ۱۰ هزار تستی که روزانه در سطح کشور انجام می‌شود هزار و ۲۰۰ تست مربوط به استان خوزستان است. تعداد آزمایشگاه‌های ما به پنج مرکز رسیده و به زودی با دو مرکزی که در آبادان توسط هلال‌احمر راه‌اندازی می‌شود، این مراکز به هفت عدد خواهند رسید و بیماریابی ما قوی‌تر از گذشته انجام می‌شود.

شریعتی عنوان کرد: تعطیلی‌های اخیر در برخی شهرستان‌های استان به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی  بوده است که بتوانیم شرایط را کنترل کرده و با طغیان بیماری مواجه نشویم. تا امروز این اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها موفقیت‌آمیز بوده که امیدواریم همچنان همین روند ادامه داشته باشد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: روز جمعه مجدداً تصمیم‌گیری در خصوص توقف یا تداوم تعطیلی‌ها شرایط را بررسی خواهیم کرد و هر زمان بنا شد بازگشایی داشته باشیم، صرفاً اصنافی اجازه فعالیت خواهند داشت که در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده باشند و خود را با پروتکل‌های وزارت بهداشت وفق داده باشند،  در غیر این صورت اجازه بازگشایی نخواهند داشت؛ بنابراین لازم است مردم این استان از هم‌اکنون تا فرصت هست نسبت به ثبت‌نام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

شریعتی همچنین گفت: این هفته زیارت اهل قبور و رفتن به آرامستان ها در کل استان ممنوع است. آغاز بازگشایی مدارس که روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود نیز یک هفته دیگر در سطح استان تعطیل خواهند بود.

او در خصوص نزدیک شدن به عید فطر و شلوغ شدن بازارهای استان در دهه آخر ماه رمضان هر سال نیز گفت: برای عید فطر بسته به شرایطی که پیش خواهد آمد و روند سیر بیماری تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد. تأکید می‌کنم در شب‌های قدر دستورالعملی که تصمیم‌گیری شده و ضوابط مربوطه به صورت کامل اجرا شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: با وجودی که در اهواز اقدامات خوبی در زمینه اجرای قرنطینه‌ها و تعطیلی‌ها صورت گرفت اما در مناطقی همچون بازار کیان و پردیس نیاز به مداخله جدی‌تری وجود دارد که دستور لازم در این ارتباط داده شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازار در اهواز و شهرستانهای خوزستان و بساتی کنار خیابان شلوغ و مردم خانوادگی بهمراه کل بچه ها جهت خرید لباس عید صف کشیدند .