رایگان کردن اینترنت دانشجویان برای آموزش‌های مجازی در حال انجام است اما مشکلاتی نیز وجود دارد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با مجازی شدن آموزش‌های درسی در سطوح مختلف آموزشی، رایگان سازی اینترنت دانشجویان و اساتید به منظور کاهش مشکلات جامعه دانشگاهی،در دستور کار قرار گرفت و چند روز پیش معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اعلام کرد ۹۰ درصد دانشجویان اینترنت رایگان را دریافت کرده‌اند، که البته به گفته خیلی از دانشجویان، چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود.

به دنبال همین موضوع، حمید مظاهری، سرپرست دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات، پیرامون سیاست این وزارتخانه در راستای رایگان سازی تعرفه‌ی ترافیک آموزش آنلاین برای اساتید و دانشجویان، گفت: توجه به امر آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد و توسعه‌ی کشور محسوب می‌شود و واضح است که شرایط ویژه‌ اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، نبایستی آن را تحت تاثیر قرار دهد؛ بر این اساس در اسفند ماه سال گذشته، وزارت ارتباطات در اقدامی داوطلبانه، پیشنهاد رایگان نمودن ترافیک آموزش آنلاین برای مراکز دانشگاهی و آموزشی را با هدف مشارکت در کاهش مشکلات جامعه دانشگاهی و به صورت ویژه اساتید و دانشجویان، ارائه نمود.

وی ادامه داد: در فرآیند پیش بینی شده جهت تحقق این پیشنهاد، اطلاعات مربوط به سامانه‌های آموزش آنلاین مراکز دانشگاهی توسط وزارت متبوع جمع آوری، ارسال و متعاقباً اقدامات اجرایی مرتبط توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در تعامل با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همکاری اپراتورها پیاده سازی می‌شود.

مظاهری در ارتباط با میزان رضایتمندی اساتید و دانشجویان از اجرای این طرح به عنوان ذی‍نفعان نهایی، گفت:
نظر به اهمیت موضوع و حساسیت ویژه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری در خصوص اجرای کامل این پیشنهاد، دریافت بازخوردهای میدانی از عوامل و ذی‍نفعان دانشگاهی و انجام تست عملکرد، روال اجرایی یکی از مأموریت‌هایی بود که در دستور کار معاونت فناوری و نوآوری قرار گرفت. همچنین باید توجه داشت که از منظر اساتید و دانشجویان به عنوان ذی‍نفعان نهایی، رضایت صد درصدی احصاء نشده است، اما بر اساس نتایج بررسی مصادیق عدم رضایت و از نظر کارشناسی، «جایگزینی تسریع در ارائه‌ی اطلاعات اولیه به جای ارائه‌ی دقیق و کامل آن‌ها»، نوعاً مشکلاتی را در پی داشته است.

مظاهری در تشریح این مشکلات توضیح داد: از یک سو، وصول اطلاعات سامانه‌های آموزشی هنوز کامل نشده است و از سوی دیگر عدم تطابق کامل اطلاعات واصله‌ی سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتواهای آموزشی بر روی آن ها بارگذاری شده و مسیریابی مجدد کاربران به این سامانه‌های جدید، کارکرد موثر طرح پیشنهادی را با اختلال مواجه نموده است.

او در پایان گفت: تعدد اطلاعات واصله برای بعضی از مراکز دانشگاهی و درج سرویس‌های غیر مرتبط در اطلاعات واصله از جمله مشکلاتی است که ناشی از عدم دقت نظر ارائه دهندگان اطلاعات است که باید به مرور اصلاح شود.


بیشتر بخوانید: ۹۰ درصد دانشگاهیان اینترنت رایگان دریافت کردند


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار