مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: رعایت نکات بهداشتی در برگزاری مراسم شب های قدر در مساجد البرز ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  مقصود جعفری نیا، مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به فرارسیدن شب‌های معنوی قدر، اهمیت برگزاری دعا و نیایش در این شب‌ها مقرر شد که مراسم مذکور ضمن رعایت کامل و دقیق دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مساجد و اماکن برگزاری مراسم شب قدر برگزار شود.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است، افزود: در صورت عدم وجود فضای باز، مراسم باید با ۲۵ درصد ظرفیت شبستان مساجد به حالت صف نماز و با رعایت فاصله حداقل یک متر برگزار شود.

جعفری نیا گفت: اطلاع رسانی از سوی هیئت امنای مساجد و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم انجام شود.

او باتوجه به این که باید از هر گونه پذیرایی و توزیع نذورات جدا خودداری شود، افزود: حداکثر مدت زمان برگزاری مراسم دو ساعت اعلام شده است.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: جلسات مداحان مشهور می‌تواند در فضا‌های باز مانند ورزشگاه‌ها با محدود ۲۵ درصد ظرفیت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

جعفری نیا افزود: حضور کلیه افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد.

او گفت: افراد شرکت کننده در مراسم شب های قدر سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام /ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار