با امضای تفاهم نامه سه جانبه بین جهادکشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و فرمانداری سامان پایه گذاری اولین شهرک تخصصی بادام کشور در سامان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به منظور ارتقا بهروری ظرفیت منابع و بهرگیری از فرصت‌های موجود در استان و همچنین توسعه و ایجاد زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی و کسب کار‌های بخش کشاورزی، تفاهم نامه سه جانبه احداث نخستین شهرک تخصصی بادام ایران بین جهاد کشاورزی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و فرمانداری شهرستان سامان منعقد شد.

او با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در بخش کشاورزی استان است افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان می‌تواند ظرفیت تولیدی و اشتغال استان را افزایش دهد.

غریب، با اشاره به اینکه احداث این شهرک می‌تواند ارزش افزوده بیشتری در بحث بادام برای استان ایجاد کند، بیان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع توافق شده است که برای احداث شهرک، شرکت شهرک‌های صنعتی نیز همکاری کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان سامان پتانسیل لازم برای احداث شهرک تخصصی بادام ایران را دارد که در این راستا شناسایی اراضی و استعلامات زمین بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

چهارمحال و بختیاری با تولید ۴۲ هزار تن بادام آبی معادل ۲۰ درصد تولید بادام با کیفیت کشور، از مناطق مهم تولید ملی و توسعه صادرات غیرنفتی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار