معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت:از سال گذشته تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ تعداد ۴۴۷ پروانه فعالیت مشاغل خانگی صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر جعفر صالحی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۴۷ پروانه از پارسال تا پایان فروردین صادر شده است گفت: یکی از سیاست‌های این اداره کل در زمینه حمایت از هنرمندان صنایع دستی، توسعه مشاغل خانگی ویژه هنرمندانی است که امکان تجهیز و راه اندازی کارگاه را ندارند.

جعفر جعفر صالحی افزود: هنرمندانی که در این حوزه فعالیت دارند عمدتا بانوان و در شهرستان‌های استان اصفهان فعال هستند، برای این منظور و در این مدت، ۴۵ فقره پروانه جدید فعالیت مشاغل خانگی پشتیبان در استان اصفهان صادره شده است.

او اضافه کرد: با این وصف با صدور این تعداد، مجوز‌های صادر شده در حوزه مشاغل خانگی به ۳۱۴ فقره ارتقاء یافت.

جعفر صالحی تأکید کرد: در حوزه صدور پروانه فعالیت مشاغل خانگی مستقل نیز در همین مدت، ۱۳۳ فقره مجوز فعالیت مستقل صادر شده است بنابراین در مجموع تا پایان فروردین امسال، در دو حوزه مشاغل خانگی پشتیبان و مشاغل خانگی مستقل ۴۴۷ نفر هنرمند صنایع دستی دارای پروانه فعالیت شدند.

استان اصفهان با فعالیت بیش از ۷۰ هزار هنرمند در حدود ۲۰۰ رشته اصیل بومی، یک سوم صنایع دستی جهان و دو سوم کشور را به خود اختصاص داده و به لحاظ تعدد و سهم ۶۰ درصدی تولید، قطب صنایع دستی کشور است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.