مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که در نشست روز جمعه وزرای خارجه کشور‌های عضو این اتحادیه درباره واکنش به قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که روز جمعه این اتحادیه درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تصمیم‌گیری می‌شود.

بورل می‌گوید که پس از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، وی با وزیر خارجه کابینه جدید در این باره گفت‌وگو خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که پس از گفت‌وگو با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در نشست وزرای خارجه در روز جمعه درباره واکنش به این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.


بیشتر بخوانید: توقف پخش سریال ضد فلسطینی از شبکه سعودی


پیتر استاتو، سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه طی سخنانی گفت که اگر رژیم صهیونیستی به الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی اصرار ورزد، آنگاه این اتحادیه اقداماتی را در دستور کار قرار خواهد داد.

استاتو که در کنفرانس خبری روزانه کمیسیون اروپا حاضر شده بود، در این‌باره افزود: «الحاق کرانه باختری با قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد و اگر این طرح عملی شود، اتحادیه اروپا بر اساس آن اقدام خواهد کرد».

استاتو البته این را هم گفت که این موضوع قرار است در نشست روز جمعه کمیسیون اروپا به طور جدی بررسی شود و نتایج آن مورد توجه قرار گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در طرحی موسوم به معامله قرن اعلام کرد که بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد. همچنین بر این اساس قرار است قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی شود.

این طرح با مخالفت گسترده ملت‌های اسلامی و حتی اروپایی‌ها همراه شد، تا جایی که سفیر آمریکا در شورای امنیت معامله قرن را صرفا یک پیشنهاد خواند و مدعی شد که هیچ اصراری به عملیاتی شدن آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار