معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: شب قدر فرصتی خوبی برای شستن دل از ناپاکی و آلودگی و سبک‌شدن روح از بار گناهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام مجتبی فتح‌اللهی‌نژاد  از شب قدر به عنوان شب تعیین سرنوشت یاد کرد و گفت:در اهمیت شب قدر همین بس که با هزار ماه برابری می‎کند و مقدرات یک‌ساله انسان در آن رقم می‌خورد.

او اضافه کرد: قطعا این شب‌ها فرصتی برای انس و توجه بیشتر به ذات حق‌تعالی است تا با قدم گذاشتن در حریم خودسازی و خودشناسی با خداوند عهد و پیمان دیگری بسته و خود را از دام گناهان و شیاطین دور کرده و فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کنیم.

فتح‎اللهی‌نژاد با اشاره به وسیع بودن سفره رحمت الهی در شب قدر، گفت: غسل کردن، احیای شب قدر، خواندن نماز، خواندن دعا‌های خاصی مثل دعای جوشن کبیر از اعمال شب‌های قدر  است.

او با بیان اینکه بر اساس آیه صریح قرآن کریم ماه رمضان دربردارنده لیلةالقدر به معنای تنها یک شب است، لذا تعبیر لیالی قدر اعتقاد درستی نیست، گفت: تنها یک‌شب قدر داریم که در سوره قدر نیز از آن به عنوان لیلةالقدر یادشده است.

فتح‌اللهی‌نژاد گفت: شاید این موضوع به این دلیل است که زمان واقعی شب قدر مشخص نیست، لذا برای درک درست شب قدر، سه شب به شب قدر معروف شده که البته در برخی از روایات به ویژه روایات اهل تسنن شب‌های دیگری هم به عنوان شب قدر معرفی شده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.