مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از اجرای کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان از ابتدای تیر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از اجرای کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان از ابتدای تیر ماه خبر داد.

 مجیدی یکی از دلایل تاخیر در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی را اختلاف برنامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه موارد اختلاف رفع شده است و از ابتدای تابستان ۹۹ این طرح به صورت کامل در استان اجرایی می‌شود.

او  با بیان اینکه در سال ۹۸، تمامی اسناد ۳۲ بیمارستان دانشگاهی استان به صورت الکترونیکی ارسال شده است، افزود: در تلاش هستیم تا ۱۱ بیمارستان غیردانشگاهی استان نیز تا پایان امسال اسناد خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: اسناد فروردین ماه موسساتی که اسناد خود را به صورت الکترونیکی ارسال کرده اند، تا یک هفته پرداخت می‌شود و در عمل این موسسات در پرداختی‌ها چهار ماه جلوتر از موسساتی هستند که اسناد را به صورت کاغذی ارسال می‌کنند.

او افزود : اگر به هر دلیلی نتوانیم سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی را به صورت کامل در استان پیاده کنیم، از طرح استحقاق‌سنجی به عنوان جایگزین استفاده خواهیم کرد و پزشکان و مراکز درمانی می‌توانند تنها با اخذ کد ملی بیماران، وضعیت بیمه‌ای مراجعان را استعلام کنند و دیگر نیازی به دفترچه نخواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین گفت: با وجود شیوع کرونا، امسال بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مطالبات مؤسسات درمانی استان پرداخت شده است.

مجیدی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا کسانی که دفترچه درمانی ندارند اگر بر اثر این بیماری بستری شوند در طی ۲۴ ساعت سطح توانمندی آن‌ها برای پرداخت حق بیمه از طریق آزمون وسع تعیین تکلیف می‌شود و در صورتی که نیازمند باشند به صورت رایگان بیمه می‌شوند و ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی آن‌ها به عهده بیمه سلامت است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.