مراسم شب‌های قدر در ۳ هزار و ۴۰۰ مسجد خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مراسم شب‌های قدر با یک چهارم ظرفیت در سه هزار و ۴۰۰ مسجد مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

محمد باباخانی رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود یک هزار و ۲۵۰ مسجد از این تعداد در مشهد و بقیه در ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر دایر هستند.

او افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت برپایی مراسم شب‌های قدر در مساجد میسر شده است.

 رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طبق مصوبه ستاد استانی پیشگیری از کرونا، قرار بود مراسم شب‌های قدر فقط در ۲۵ نقطه شهر مشهد و مکان‌های پیش‌بینی شده در شهرستان‌های استان برگزار شود که دیشب امکان برپایی این مراسم در مساجد نیز ابلاغ شد.

باباخانی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کشوری کرونا و بخشنامه وزارت بهداشت، مساجد و تمامی مکان‌های برگزاری مراسم شب قدر مکلف به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا هستند و هیچ خوراکی نباید بین عزاداران توزیع شود.

او تصریح کرد: مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت خود می‌توانند به برگزاری مراسم شب احیا اقدام کنند و اگر شرایط مساعد باشد، بهتر است این مراسم در فضای باز با رعایت فاصله گذاری و داشتن ماسک و دستکش برگزار شود.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: افراد شرکت کننده در مراسم باید سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی خود را به همراه بیاورند.

باباخانی اظهار کرد: زمان مراسم شب‌های قدر مدت ۲ ساعت از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه خواهد بود و رعایت اصول بهداشتی در مساجد و مکان‌های پیش‌بینی شده تحت نظارت بازرسان قرار دارد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.