تولید بیش از پنج تن پیله کرم ابریشم در استان سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: پیش بینی می‌شود امسال بیش از پنج تن پیله کرم ابریشم در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این سازمان با توزیع لارو و جعبه‌های تخم کرم ابریشم با نرخ هرجعبه هفت هزار و ۵۰۰ تومان در شهر‌ها و روستا‌ها تلاش می‌کند تا نوغانداری را به عنوان یک شغل موقت پرسود توسعه دهد.

او افزود: امسال ۲۰۰ جعبه ۲۵ هزارتایی حاوی کرم ابریشم با یارانه ۷۰ درصدی بین متقاضیان توزیع شده است و پیش بینی می‌شود هر کیلوگرم محصول پیله کرم ابریشم ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان به فروش برسد.

شاه حسینی ابراز داشت: در بیشتر شهرستان‌های استان درحال گسترش است و علاوه بر این بیش از ۱۵۰ هکتار توتستان و سه هزار اصله نهال توت کم آب بر و کوتاه قد، با هدف گسترش این حرفه بین نوغانداران تقسیم شده است.

نوغانداری در برخی روستا‌های استان در کنار کار کشاورزی و دامداری از صد سال پیش رایج بوده، اما فراموش شده بود که حالا با طرح گسترش نوغانداری در استان این شغل در این روستا‌ها در حال احیاست.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.