اعتراضات مردمی به رفتار خشونت آمیز پلیس فرانسه در دوران قرنطینه

شبکه یورونیوز از اعتراضات مردم یکی از مناطق فرانسه به خشونت پلیس این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی یورونیوز در گزارشی اعلام کرد: مردم خشمگین در محله "سن دِنی" در حاشیه پاریس به رفتار‌های خشونت آمیز پلیس این کشور در طول دوران قرنطینه کرونا اعتراض کردند.

معترضان اعلام کردند: پلیس فرانسه در جریان قرنطینه با مردم رفتار خشونت آمیزی داشته است.

شبکه یورونیوز افزود: درگیری‌های خشونت آمیز میان پلیس و مردم معترض در اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) در حومه پاریس آغاز شد. در جریان یکی از این اعتراض‌ها یک موتورسیکلت با خودروی پلیس برخورد کرد و این حادثه به تشدید ناآرامی‌ها و اعتراضات منجر شد. این حادثه در دست بررسی است.

خبرنگار شبکه یورونیوز در پاریس و از میان اجتماع معترضان گفت: ابتدا تعدادی از افراد سالخورده در این نقطه از حاشیه پاریس تجمع کردند و پلیس فرانسه با مداخله سریع از گسترش تجمع معترضان جلوگیری کرد. اما بعد از این اقدام پلیس، به تدریج بر تعداد معترضان افزوده شد و به چند صد تن رسید. محله سن دنی پاریس یکی از مناطق فقیرنشین این شهر است که اکثر جمعیت آن را سیاهپوستان و مهاجران آسیایی تبار تشکیل می‌دهند. امکانات بیمارستانی این منطقه در مقایسه با مناطق ثروتمندنشین پاریس بسیار کم‌تر است و ساکنان این منطقه می‌گویند در طول قرنطینه کرونا با رفتار‌های خشونت آمیز پلیس مواجه شده اند. آن‌ها می‌گویند در مقایسه با ساکنان مناطق دیگر فرانسه بیشتر از سوی نیرو‌های پلیس متوقف می‌شوند و تحت بازجویی قرار می‌گیرند. آن‌ها تاکنون هشت شکایت ضد رفتار خشونت آمیز نیرو‌های پلیس به مراجع قضایی فرانسه ارائه کرده اند. در یکی از شکایات، پلیس فرانسه متهم شده که یک فرد را به داخل رودخانه انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار