خالق تابلوی آبرنگ ایثار پرستاران گفت:در شرایط شیوع ویروس کرونا که مردم از یکدیگر فرار می‌کنند، پرستاران در صحنه خدمت و مبارزه با این ویروس هستند که نظر من باید به پرستاران مدال افتخار اهدا شود.

احمد مطیع مینیاتوریست اصفهانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: سربازان واقعی در روز‌های شیوع ویروس کرونا پرستاران و کادر درمان هستند. این روز‌ها حتی با شنیدن اسم کرونا افراد از یکدیگر فرار می‌کنند، اما پرستاران با علم اینکه ممکن است حتی جان خود را از دست دهند به مقابله با ویروس کرونا می‌روند.

او ادامه داد: با توجه به روز جهانی بزرگداشت مقام پرستار و شیوع ویروس کرونا به سفارش شهرداری اصفهان برای تشکر و نشان دادن فداکاری پرستاران اثری را خلق کردم، این اثر که با تکنیک آبرنگ ترسیم شده است در ۲۳ اردیبهشت ماه مقارن با روز جهانی پرستار مراسم رونمایی از آن در شهرداری اصفهان و با حضور شهردار اصفهان برگزار شد.

هنرمند مینیاتوریست اصفهانی بیان کرد: برای خلق این اثر دخل و تصرفی در یک تصویر رئال داشتم و حس یک پرستار را در حال پرستاری از یک بیمار مبتلا به کرونا نشان دادم.

مطیع عنوان کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا که مردم از یکدیگر فرار می‌کنند، پرستاران در صحنه خدمت و مبارزه با این ویروس هستند که به نظر من باید به پرستاران مدال افتخار اهدا شود.

او افزود: زحمات پرستاران تا قبل از این بیماری در جامعه بسیار کم رنگ دیده می‌شد در صورتی که پرستاران همیشه از جان و عصاره زندگی خود و حتی خانواده و اطرافیانشان می‌گذرند و ریسک بیماری را می‌پذیرند تا به بیماران خدمت کنند.

هنرمند مینیاتوریست اصفهانی در خصوص نام این اثر گفت: نام این اثر را بیست سال و دو ساعت بگذارید، چون بیست سال تجربه حرفه‌ای من در خلق این اثر موثر بوده است و از طرفی در دو ساعت این اثر ترسیم و تقدیم به کادر درمان بلاخص پرستاران شد.

گفتنی است تصویر این اثر در فضای تبلیغات محیطی شهر اصفهان برای تقدیر از پرستاران تلاشگر در حفظ سلامتی مردم اکران می‌شود و نسخه‌هایی از این تصاویر نیز به بیمارستان‌های درگیر در مداوای بیماران کرونا در اصفهان اهدا شد. نسخه اصلی اثر نیز به پاس قدردانی از تلاش‌های پرستاران شریف در دفتر شهردار اصفهان نصب شده و در آینده نزدیک در زمان سفر وزیر محترم بهداشت به اصفهان به ایشان تقدیم خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.