معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت:روابط عمومی‌ها نقش مهمی در توسعه سرمایه‌های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در نشست با هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان به مناسبت فرا رسیدن هفته ارتباطات و روابط عمومی تصریح کرد: کارکرد روابط عمومی‌های استان بیانگر یک تلاش و فعالیت ویژه است که بخوبی در تبیین عملکرد‌ها و نیز برقراری ارتباط با مخاطب و مسئولین نمود دارد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در جهت دهی به افکار عمومی و تقویت سرمایه‌های اجتماعی گفت: روابط عمومی‌ها در تحقق سه مولفه مهم اعتماد اجتماعی، وفاق اجتماعی و مشارکت‌های مردمی به عنوان بسترسازی سرمایه اجتماعی نقش مهمی برعهده دارند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پل ارتباطی مابین مردم و مسئولین هستند افزود: این کارکرد مهم در عصر ارتباطات که با جریان سریع انتقال یافته‌ها مواجه هستیم بسیار مهم و برجسته است.

مصطفوی روابط عمومی را یک هنر دانست و گفت: کارکرد‌ها و نقش‌های روابط عمومی در تبیین افکار عمومی و نیز همگرایی و مشارکت جویی فراتر از کارکرد اطلاع رسانی است و فعالیت‌های مستمر آن‌ها به نوعی ایثار و از خودگذشتگی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان به روز رسانی فهالیتها، توجه به فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای را از جمله مواردی دانست که می‌توانند در بهبود فرآیند‌های حوزه روابط عمومی موثر واقع شوند و گفت: امروز در بحث کرونا روابط عمومی‌ها کارکرد خوبی داشته اند و می‌بایست بیش از پیش در تبیین فاصله گذاری هوشمند و کاهش تردد‌های غیرضروری و تجمعات فعالیت نمایند.

مصطفوی ادامه داد: نقش آفرینی در دهکده جهانی به توسعه فرآیند‌ها و تجهیرات و ارتقای سواد نیاز دارد و روابط عمومی‌ها باید در این راه مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از طریق تامین نیاز‌های حوزه روابط عمومی در تقویت اعتماد و جایگاه این حوزه مهم اهتمام جدی داشته باشند.

مصطفوی همچنین به عملکرد مطلوب کشور در مدیریت بیماری کرونا، همکاری و همراهی مردم در تامین کمک‌های مومنانه که موجب تقویت مشارکت‌های اجتماعی شده است نیز اشاره کرد و افزود: روابط عمومی‌ها به جهت جایگاه مهمی که دارند در کاهش خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی پساکرونا می‌توانند نقش آفرینی جدی داشته باشند.

در این جلسه هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود را بیان نمودند.
 
انتهای پیام/ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.