تشکیل صنف برای شاعران بر پیشبرد کار آنان تأثیر زیادی دارد؛ امری که تا امروز اتفاق نیفتاده است.

صابر قدیمی شاعر و ترانه سرا، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر تشکیل صنف مخصوص شعرا بر پیشبرد کار آنها گفت: تشکیل صنف شاعران بر پیشبرد کار آنها تأثیر زیادی خواهد گذاشت. متأسفانه نبود انسجام باعث شده شاعران مانند جزیره‌هایی باشند که با یکدیگر ارتباط ندارند. وقتی صنفی نباشد تا کار نظارت را انجام دهد، آن وقت هرکسی بیانیه صادر می‌کند و نظر می‌دهد.

وی افزود: مشکل اصلی که به دنبال نبود صنف برای شاعران ایجاد شده، این است که از آن‌ها حمایتی نمی‌شود. در نتیجه بسیاری از شاعران بیمه درست و حسابی ندارند و از آن‌ها حمایت مالی نمی‌شود. هنگامی که سرقت ادبی برای آنها اتفاق می‌افتد هم جایی نیست که مشکلشان را پیگیری کند.

این شاعر اظهار کرد: نبود صنف برای شاعران به فرهنگ غلط رفتاری ما بر می‌گردد؛ ما هیچ کس را غیر از خودمان قبول نداریم. بار‌ها برای تشکیل صنف شاعران تلاش شد اما به نتیجه نرسید. شاعران باید به این نتیجه برسند که به تشکیل صنف نیاز دارند و این امر یک ضرورت است. یکی از نگرانی‌ها این است که در صورت تشکیل صنف شاعران، این صنف شبیه شرکت‌های خصوصی نشود.

قدیمی تصریح کرد: افرادی هستند که مسئولیت‌های مختلف دارند، همه جا هستند، در هر جشنواره‌ای حضور دارند، از جا‌های مختلف حقوق می‌گیرند. اگر این افراد مسئولیت صنف شاعران را برعهده بگیرند، صنف با تفکر آنها پیش خواهد رفت و اندیشه‌های مخالف از صنف رانده می‌شوند. در این صورت دیگر صنف شاعران کارایی لازم را ندارد. باید قبل از تشکیل هرگونه صنفی برای شاعران، به این نتیجه رسید که به همه تفکرات احترام گذاشته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار