باران دیشب باعث شد آتش نشانی ۶۵ ماموریت مرتبط با بارندگی را انجام دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آتشپاد دوم امیر عزیزی مدیرعامل آتش نشانی مشهد گفت:بیش از دو هزار و ۷۰۰ تماس در ۲۴ ساعت قبل با سامانه ۱۲۵ و انجام ۶۵ عملیات امدادی توسط آتش نشانان مستقر در ۵۰ ایستگاه عملیاتی مرتبط با بارش شدید باران طی ۲۴ ساعت در شهر مشهد انجام شد.

او ادامه داد: از ساعت ۱۶ دیروز تا ساعت ۸ بامداد امروز سه شنبه، بیش از دو هزار تماس با سامانه ۱۲۵ بر قرار شد که در برخی از این تماس‌ها مشاوره‌های لازم از سوی کارشناسان مرکز فرماندهی به شهروندان در خصوص بارش باران ارائه شد و برخی از این تماس‌ها منجر به انجام عملیات بوده است.

این مقام مسئول افزود: مجموع این مأموریت‌ها شامل سه مورد نجات افراد در درون خودرو‌ها از سیلاب در حومه شهر مشهد " ۵۱ " مورد رفع آبگرفتگی داخل منازل و مجتمع‌های مسکونی به خاطر پس زدگی فاضلاب داخل منازل، مسدود شدن ناودانی بر روی پشت بام‌ها و تراس منازل، پرشدن چاه‌های داخل منازل در مناطق خارج از محدوده شهری و حاشیه‌ای (جاده سیمان، بولوار شاهنامه و جاده سرخس) شش مورد سقوط درختان در داخل حیاط منازل بر روی دیوار، خودرو‌ها و بازدید درختان خطری بوده است.

آتشپاد عزیزی بیان کرد: همچنین در این مدت آتش نشانان یک مورد رفع آبگرفتگی از مرغداری در حومه شهر مشهد، چهار مورد عملیات ایمن سازی و بازدید از چاه‌ها و اسکلت ساختمان‌ها و ایمن سازی دیوار‌های خطری در داخل منازل شهروندان را انجام داده و توصیه‌های لازم را به مالکان ارائه کرده اند.

او تصریح کرد: در هیچ یک از این حوادث، خسارات جانی نداشتیم و همچنان آتش‌نشانان در تمامی ایستگاه‌های عملیاتی سطح شهر در آماده‌باش کامل برای امداد رسانی به شهروندان به سر می‌برند.


انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.