مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا و با توجه به تعطیلی اماکن و فعالیت‌های ورزشی، بیش از ۸۱ میلیارد تومان به ورزش و جوانان استان خسارت وارد شده است.

مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: تعطیلی رویداد‌های ورزشی، اماکن و باشگاه‌های ورزشی در پی شیوع ویروس منحوس کرونا خسارت‌های مادی و غیرمادی زیادی را به ورزش تحمیل کرده که در بخش غیرمادی با تعطیلی مسابقات و تمرینات با وجود پیگیری تمرینات در منزل، اکثر ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی آمادگی‌های بدنی خود را از دست داده اند که بازگشت این آمادگی زمان بر خواهد بود.

او افزود: طبق دستور العمل ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، فعالیت تمامی اماکن ورزشی خصوصی و دولتی از ابتدای اسفندماه سال گذشته لغو شده و همین مساله خسارت مالی به بخش ورزش تحمیل کرده است.

شریعتی با اشاره به اینکه براساس آخرین بخشنامه‌ها فعالیت تمامی مجموعه‌های ورزشی همچنان تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل است، اظهار داشت: در پی این تعطیلی‌ها با ارزیابی‌های صورت گرفته، بیش از ۸۱ میلیارد تومان به ورزش استان یزد خسارت وارد شده است.

او اظهار داشت: این خسارت در بخش‌های مختلف از جمله؛  ورزش قهرمانی و حرفه ای، همگانی، باشگاه‌های ورزشی، ورزش بانوان، میزبانی رویداد‌های ورزشی، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، اماکن ورزشی اداره کل، سالن و استخر‌ها که به بخش خصوصی واگذار شده و همچنین لغو برگزاری دوره‌های آموزشی هیئت‌های ورزشی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: با توجه به تعطیلی اماکن و فضا‌های ورزشی و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در ماه‌های اسفند و فروردین به طول کامل بخشیده شد که ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خسارت ناشی از این بخش بوده است.

شریعتی اضافه کرد: همچنین با توجه به تعطیلی لیگ ها، مسابقات ورزشی و رویداد‌های ملی و استانی، بیش از ۵۲ میلیارد تومان خسارت وارده در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: همچنین به بخش ورزش همگانی بیش از ۹ میلیارد تومان، ورزش بانوان بیش از ۱۳ میلیارد تومان، برگزاری دوره‌های آموزشی هیات‌های ورزشی بیش از ۵۳ میلیون تومان، میزبانی رویداد‌های ورزشی ۳۶ میلیون تومان، سازمان‌های مردم نهاد جوانان ۴۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار