فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در حین ارتکاب جرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ حسین گلوی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: این افراد بر روی تپه واقع در روستای پاشای شهرستان کلاله مشغول حفاری بودند.

او افزود: بنا بر اخبار واصله از سوی دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز، گروهی از مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با همراهی پلیس آگاهی کلاله و مأموران پاسگاه پیشکمر به محل اعزام شدند.

گلوی گفت: این مأموران پس از عملیاتی غافلگیرانه موفق شدند سه نفر را در حین ارتکاب جرم دستگیر کنند که این افراد همراه با ادوات حفاری غیرمجاز برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

محمدعلی سرگزی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلاله هم اعلام کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده این گروه حفار غیر مجاز ۵ نفر بوده اند؛ که دو نفر از محل جرم متواری شدند.

سرگزی هماهنگی متولیان مبارزه با قاچاق میراث فرهنگی را در شهرستان خوب توصیف کرد و گفت: با برخورد جدی و قاطع با حفاران غیر مجاز و قاچاقچیان آثار فرهنگی؛ باید در حفظ میراث تاریخ سرزمینمان ایران تلاش کنیم.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.