دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان از کشف ۲۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق این استان خبر داد.

کشف ۲۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند روز سه شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مدیران دستگاه‌ها اجرایی بخش مرتبط با قاچاق کالا را جدی بگیرند.

او افزود: سال گذشته همدان در برخورد با قاچاق کالا به وضعیت مطلوب رسید و جزو استان‌های موفق در این زمینه بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان بیان کرد: میزان کشفیات سازمان صنعت، معدن و تجارت با سه برابر افزایش مواجه بوده و میزان کشفیات فروردین امسال با ۲۳ میلیارد تومان معادل ۶ ماهه سال گذشته است.

مومیوند ادامه داد: این سازمان در ساماندهی انبار‌ها به عنوان مولفه مهم در مقابله قاچاق و برخورد با قاچاق در سطح عرضه، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

او گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت اقدام به رصد تمامی تراکتور‌ها و شناسایی تراکتور‌های از رده خارج که سوخت را قاچاق می‌کردند، شد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت نیز ۴۰۰ هزار راس دام پلاک کوبی شد با این وجود برنامه زمانبندی اتمام این طرح از سوی جهاد کشاورزی باید اعلام شود.

مومیوند با بیان اینکه کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی در سال گذشته بیش از ۶.۵ برابر افزایش داشته است گفت: در حوزه فرهنگی ماده ۱۴ قانون اجرا شد با این توضیح که دستگاه‌های عضو ملزم شدند در رابطه با کاهش مصرف کالای خارجی و قاچاق برنامه ارایه بدهند و این کار سال گذشته به منظورپیشگیری شروع شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.