صبح امروز ۲۳ اردیبهشت یک تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی امضا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز ۲۳ اردیبهشت ماه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار شد.

علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این مراسم که در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط بحرانی کرونا که عرصه‌های مختلف در دنیا دچار چالش شده است عقد تفاهم‌نامه نشان دهنده قوام و استطاعت علمی بالای کشور است. در کنار خبر‌های تلخ کرونا این تفاهم نامه جزو اخبار خوب برای مردم است.

او ادامه داد: در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی امکان ارتباط با دیگر مراکز علمی برقرار شده است و اقداماتی در این مرکز انجام شده که در مجامع علمی بین المللی شناخته شده است.

زالی بیان کرد: هدف از تفاهم با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی دانش‌های بین بخشی تعمیق شده است. ارتقای ارتباطات بین المللی و مراودات در دانشگاه از جمله دیگر اهداف ایجاد تفاهم‌نامه است تا اقدامات علمی با قدرت بیشتری نسبت به قبل انجام شوند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: موضوعات دارویی، هوش مصنوعی زمینه کاری مشترک بعد از عقد تفاهم نامه بین دانشگاه و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است. 

زالی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه نرم افزار‌های نوینی که در خدمت بیماران است توسعه پیدا می‌کند، کار‌های تحقیقانی مشترک رشد کرده و در زمینه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در حوزه پزشکی هم گرایی بیشتری ایجاد می‌شود.

او اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در زمینه شیوع بیماری کرونا بروز اختلالات عصبی در بین بیماران کرونایی و حتی اختلالات چشایی و بویایی است، بسیاری از سنجه‌های اختلالات بویایی احتمالا با خطا روبه رو است.

او با اشاره به برگزاری مراسم لیالی قدر تاکید کرد: افراد بالای ۶۵ سال و نوجوانان زیر ۱۸ سال، افراد دارای بیماری رفشار خون، بیماران قلبی، ریوی، سرطانی، افراد مصرف کننده کورتون و مصرف کننده دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن از شرکت در مراسم شب‌های قدر خودداری کنند.

فضای برگزاری مراسم لیالی قدر نباید مسقف باشد

زالی با اشاره به اینکه بستن درها و روشن کردن کولر باعث شناور شدن ویروس کرونا می‌شود، گفت: فضای برگزاری مراسم لیالی قدر نباید مسقف باشد و از تهویه و پنجره‌های کافی برخوردار باشد.

او بیان کرد: در مراسم شب‌های قدر به دلیل ریختن اشک فضای ماسک مرطوب می‌شود که افراد باید ماسک رزو را همراه خود داشته باشند.

در ادامه مراسم محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برای تحقیق در علوم پایه تاسیس شده و همکاری ما با دانشگاه علوم پزشکی از ۲۰ سال پیش آغاز شده است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این امکان را به ما می‌دهد تا حوزه فعالیت‌ها را گسترش دهیم و از لابواتوار‌های انفورماتیک استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار