معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان فارس از ۵ واحد صنعتی دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان فارس از ۵ واحد صنعتی دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کرد.

در این بازدید که استاندار فارس و جمعی از مدیران استان فارس، ستاری را همراهی میکردند معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از واحد‌های دانش بنیان سینا کنترل شیراز تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، شرکت شگفت افزار تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، واحد صنعتی مکانیک گستر شیراز تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، شرکت داده گستران دنا تولید کننده تجهیزات پزشکی وشرکت فن آوران شایان طرح تولید کننده سخت افزار و تجهیزات سخت افزار برق الکترونیک و لیزر بازدید و علاوه بر آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این واحد‌ها در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

این بازدید‌ها به منظور بررسی توانمندی‌ها و واحد‌های دانش بنیان و بررسی و مسائل مشکلات آن‌ها در راستای تحقق جهش تولید انجام شد.

احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه این بازدید‌ها بر حمایت از واحد‌های دانش بنیان برای استقرار در شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد.

او گفت: شرکت‌های دانش بنیان از تخفیف در واگذاری زمین و نیز برخی مشوق‌های حمایتی برخوردار می‌شوند.

احد فتوحی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از تخفیف در قیمت واگذاری زمین بهره‌مند شوند و یا درصد پرداخت مبلغ نقدی آن‌ها کاهش و مدت زمان اقساط پرداختی نیز افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از واحد‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی افزود: تسهیلات با نرخ سود پایین بوسیله صندوق نوآوری و شکوفایی به واحد‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

فتوحی با بیان اینکه واحد‌های صنعتی که محصولات دانش بنیان تولید می‌کنند می‌توانند از این تسهیلات برای گسترش فعالیت‌ها و جهش تولید استفاده کنند، اضافه کرد: با هدف تسهیل دریافت این نوع تسهیلات برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، فن بازار منطقه‌ای فارس مستقر در مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری صنایع شیمیایی شهرک صنعتی شیراز به واحد‌های صنعتی مشاوره می‌دهد و واحد‌های متقاضی می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر حمایت به منظورتوسعه و تقویت فعالیت مجموعه‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: مجموعه‌های دانش بنیان نقش مهمی در تحقق اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید برعهده دارند و از این جهت حمایت از آن‌ها ضروری است.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار